tourism1

وظایف سازمان های گردشگری

10117 2016/05/01
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 1 امتیاز : 5]

از وظایف سازمان گردشگری هر شهر و کشوری این است که از تجربه ها و تخصص شهر ها و کشورهایی که در زمینه تور گردشگری فعالیت می کنند، نهایت بهره را ببرند تا مسافران بهترین گردش را با تور در آن شهر یا کشور داشته باشند.

اجزای تشکیل دهنده یک تور عبارتند از :

آژانس های مسافرتی که مسئولیت فروش تور و راهنمایی مسافران جهت خرید تورهای مورد نظر را دارند .

مؤسسات حمل و نقل که وظیفه حمل و نقل مسافران را از راه های هوایی، زمینی (خودروهای گردشگری)، ریلی (قطار) و دریایی به عهده دارند.

آژانس های کارگزار یا سازمان هایی که سرویس های لازم در مقصد از قبیل رزرو هتل، ترانسفر فرودگاهی، برگزاری گشت ها و بکارگیری راهنمایان از وظایف آنها است.

اما هماهنگی سه اجزای بالا با تور اپراتور ها است که در واقع تولید کننده تور گردشگری هستند. تور اپراتور ها سرمایه گذاران اصلی تور و طرف قرارداد اصلی با سه مؤسسه مذکور در بالا هستند و قیمت تورهای مسافرتی بوسیله آنها محاسبه و اعلام می گردد.

برخی از اصطلاحات تور مسافرتی در مقصد

ترانسفر فرودگاهی (Airport Transfer) : حمل و نقل مسافر از فرودگاه به هتل و بالعکس.

گشت شهری (City Tour) : گشت روزانه به صورت تمام روز و یا نیم روز به منظور بازدید از نقاط دیدنی و استفاده از امکانات تفریحی شهر مقصد. در بسیاری از پکیج ها این نوع گشت جزیی از تور بوده و هزینه آن در محاسبات قیمت پکیج لحاظ شده است.

راهنمای تور (Tour Leader) : راهنمای تور یا تور لیدر کسی است که با داشتن اطلاعات کافی از مقصد و مراکز گردشی، مسئولیت برگزاری گشت ها و نیز حل و فصل مشکلات مسافران در مقصد را به عهده دارد.

لطفا برای لذت بیشتر ما و دوستانتان، در مورد این جاذبه نظر دهید...!

لطفا همه فیلدها را با دقت پر کنید