abghad-valley 9

گزارش – برنامه آبشار آبقد (15 خرداد 1395)

15237 2016/06/10
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 7 امتیاز : 4.4]

نیمه خرداد ماه 1395، گروه گردشگری نشاط آوران ساعت 7:30 صبح از محل دفتر مدیریت گروه، به سمت دره آبقد حرکت کردند.

ابتدای دره آبقد

بعد از آشنایی و شیطنت های پر انرژی دوستان گروه در مینی بوس ها به نزدیکی دره آبقد رسیدیم. کوه های سر به فلک کشیده و سر سبزی درختانی که گاه گاه چشم نوازی می کنند، انسان را متحیر می کند. در ابتدای راه متوجه شدیم که متاسفانه در این منطقه به تازگی سیل آمده و سنگ ریزه های زیادی را در راه ماشین به جا گذاشته است. پس نمی توانستیم بیشتر از این با مینی بوس ها جلو برویم و باید مابقی راه را پیاده روی می کردیم. جالب اینجاست که دوستان در کمال آرامش و خونسردی، از شیطنت های خود دست برنمی داشتند و همه سرشار از انرژی بودند.

انتظار قبل از صبحانه

نیمرو آتیشی با کره

کمی جلوتر منطقه ای زیبا پیدا شد و در همان جا برای وعده ی صبحانه اطراق کردیم. دوستان مشغول بگو بخند و بازی بودند که آقایان امید و امیر کمالی و آقای قمصری برای حاضر کردن صبحانه اقدام کردند. بعد از حاضر شدن نیمروی آتیشی، به کمک دیگر دوستان صبحانه را توزیع کردیم.

روستای آبقد مشهد

بعد از صرف صبحانه و کمی عکس گرفتن با منظره ی زیبای روستای پلکانی و کوه های بلند دره آبقد، وسایل را جمع کردیم و به راه افتادیم. از ابتدای صبح نجواهایی در مورد آب بازی و خیس شدن به گوش می رسید و همه منتظر بودند تا به آبشار زیبای آبقد برسند. بعد از حدود 2 ساعت پیاده روی در نقطه ای زیر سایه درختان استراحت کردیم. لیدر گروه آقای امید کمالی از دوستانی که خسته شده بودند، برای ادامه راه نظرسنجی کردند و جالب این بود همه دوستان یکپارچه مشتاق دیدن آبشار بودند.

عکس دسته جمعی گروه

در راه در کنار کوه های بلند و صخره های زیبا، چندین بار عکس دسته جمعی گرفته شد که می توانید یکی از آنها را در عکس بالا مشاهده کنید. دوستان چه شوق و اشتیاقی برای عکس گرفتن با طبیعت زیبای آبشار آبغد داشتند. در هر چند قدم یک اتفاق جالب رخ میداد، جانوران عجیب مخصوص دره ما را غافل گیر میکردند.

پیاده روی در طبیعت دره آبقد

در نزدیکی آبشار زیبا آبقد

در ادامه بعد از پیاده روی چند ساعته و گرمای هوا دوستان تشنه بدنبال چشمه می گشتند… که ناگهان به یک چشمه رسیدیم، چه شور و نشاطی برپا شد. آقای قمصری سقای گروه شدند و به همه دوستان آبرسانی کردند. جای همه شما خالی، چه آب زلال و گوارایی بود. دوستان فرصت طلب از موقعیت پیش آمده نهایت استفاده را برای آب بازی کردند و بالاخره آب بازی شروع شد.

آبشار آبقد

فاصله ی زیادی تا آبشار نمانده بود و همه این را احساس می کردند. آبشار آبقد پر آب و زلال، منتظر دوستانی بود که به فکر آب تنی بودند. صدای آبشار چقدر هیجان انگیز بود وقتی که با تمام قدرت بر روی سنگ ها برخورد می کرد. به سمت آبشار رفتیم، آبشاری که ارتفاع آن به 8 متر می رسد.

عکس دسته جمعی با لباس های خیس

میتوانید آبشار پر آب و زیبای آبقد را در عکس ها مشاهده کنید. در کنار آبشار از آب بازی به اندازه کافی لذت بردیم و بهره مند شدیم و بعد از گذر چند دقیقه همگی خیس خیس، به سمت مکانی که برای ناهار در نظر گرفته شده بود به راه افتادیم.

آماده سازی ناهار

به مکان مورد نظر رسیدیم و برای استراحت، بازی و ناهار اطراق کردیم. در ابتدا دوستانی که خیس شده بودند، همه برای تعویض لباس اقدام کردند و بعد از آن بعضی از دوستان به ورق بازی مشغول شدند و عده ای هم استراحت کردند.

ناهار مرغ و قارچ آتیشی

صرف ناهار دسته جمعی

آقایان کمالی و قمصری و چند نفر دیگر از دوستان، مشغول طبخ ناهار شدند. ناهار ساندویچ مرغ و قارچ با مخلفات، نوشیدنی دوغ سالم و خنک بهمراه سس های مختلف از جمله سس هزار جزیره، سس فرانسوی، سس گوجه و سس تند دست ساز آقای امید کمالی بود. در کنار رودخانه خروشان و زیر سایه درختان ناهار صرف شد. بعد از ناهار دوستان در قسمت های مختلف دره آبقد پخش شده بودند، عده ای مشغول به صحبت و بگو بخند و عده ای دیگر مشغول عکاسی از طبیعت زیبای دره آبقد بودند.

پیاده روی دسته جمعی در دره آبقد

حالا نوبتی هم باشد نوبت چای آتیشی مخصوص گروه است. چای آتیشی گروه ما همیشه طرفداران مخصوص خودش را دارد. بعد از نوش جان کردن چای، وسایل را جم کرده و برای بازگشت آماده شدیم. عده ای از بچه ها به مدیریت آقای قمصری زودتر حرکت کردند و عده ای هم با آقای کمالی براه افتادند.

طبیعت زیبای دره آبقد

بعد از پیاده روی 3 ساعتی بازگشت، عصرانه خوشمزه در انتظار دوستان بود. کیک هویج تازه و درجه یک و آب میوه های عالی و سرد بین دوستان پخش شد. ساعت حدود 6:20 به سمت مشهد حرکت کردیم. مدت یک ساعت و نیم در راه بازگشت بودیم.

امروز هم یک روز عالی دیگر در کنار دوستان خوب و نشاط آور را گذراندیم. تشکر می کنیم از همه ی دوستانی که در این برنامه ما را یاری کردند. بخصوص افرادی که برای شادی و نشاط ما برنامه های عالی تدارک دیده بودند.

به مدیر محترم گروه آقای قمصری و لیدر گرامی گروه آقای کمالی خدا قوت و خسته نباشید میگم و امیدوارم که همیشه سرزنده و شاد باشید.

با تشکر و احترام

گنجعلی

لطفا برای لذت بیشتر ما و دوستانتان، در مورد این جاذبه نظر دهید...!