معرفی گریس صنعتی

1395 2023/07/13
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 0 امتیاز : 0]

شرکت فیدار اویل قصد دارد تا شما عزیزان را با مشخصات و ویژگی های گریس صنعتی و همچنین کاربرد گریس نسوز در صنایع گوناگون امروزه آشنا سازد، جهت دریافت اطلاعات کافی درباره این روانکار صنعتی تا آخر این مقاله با ما همراه بمانید.

انواع گریس با برند های مختلف که می توان از آن در انواع ماشین آلات مختلف استفاده نمود، گریس نسوز به دلیل پایداری و مقاومت بسیار خوب آن در برابر درجه حرارت زیاد و حفظ خاصیت آن در مدت زیاد و همچنین همیشه در مدار بودن دستگاه ها در ساخت نخ، پارچه و … مورد استفاده صنایع مختلف قرار می گیرد و این امر به سبب کاربرد گریس نسوز می باشد.

کاربرد گریس نسوز و مواد تشکیل دهنده آن:

وجود ترکیبات مختلف و به اندازه مناسب با توجه به نوع عملکرد آن در ساختار گریس نسوز باعث محبوبیت آن می شود، عموماً گریس ها حالت خمیری شکل داشته و میزان غلظت آن نسبت به روغن های معمولی بالاتر است که این علت به خاطر وجود غلیظ کننده ها است که می تواند از لیتیم، کلسیم، آلومینیوم و … باشد و هر کدام برای دستگاه های خاصی مورد استفاده قرار گیرد.

خصوصیات مهم گریس نسوز فیدار اویل :

  • استفاده از مواد با قابلیت ضد زنگ
  • بکارگیری از موادی که در برابر اکسایش مقاومت بالایی داشته باشد
  • بالا بردن تحمل پذیری دستگاه ها از جمله بلبرینگ ها در برابر فشار حداکثری با اضافه کردن ماده EP به گریس
  • مقاومت خوب در برابر گرمای زیاد و همچنین پایداری گریس در مدت زمان بسیار بالا در طول کار

ویژگی های بارز این گریس صنعتی سبب شده تا کاربرد گریس نسوز در صنایع امروزه افزایش یابد و اکثر صنعتگران به ویژه در کشور ایران ترجیح می دهند تا از آن برای روانکاری ماشین آلات و دستگاه های خود استفاده می کنند.

گریس نسوز از مجموعه گریس هایی است که علاوه بر کار روانکاری ماشین آلات و دستگاه های صنعتی، خاصیت نسوز بودن را نیز دارا می باشد یعنی در دماهای بالا قادر است به خوبی عمل کرده و مانع از سوختن گریس شود و مواد تشکیل دهنده گریس ها چه نسوز و چه غیر نسوز آن از سه عنصر اصلی تشکیل شده است که می توان به: روغن پایه، غلیظ کننده و افزودنی اشاره کرد.

از مهمترین شرکت های سازنده گریس صنعتی با کیفیت فوق العاده بالا و گستره دمایی خوب و مطلوب برای کار در تمامی دستگاه های صنعتی، شرکت بزرگ و معتبر SKF می باشد که نمایندگی آن در شرکت فیدار اویل بوده و می توانید هر مقداری را که خواستید با قیمت کاملا استثنایی و با ضمانت نامه معتبر تهیه کنید.

روانکاری ماشین آلات مختلف در صنعت نساجی:

یک کارخانه نساجی برای شروع کار و تولید حداقلی محصولات باید چندین ماشین آلات و دستگاه مختلف را برای شروع کار داشته باشد تا بتواند کسب و کار خود را راه اندازی کند که از مهمترین آن می توان به دستگاه های مربوط به برش، دستگاه های مربوط به قسمت اتو کشی و بخار، دستگاه های رنگ آمیزی، ماشین آلات مربوط به چاپ تصاویر، نوشته و … بر روی پارچه، دستگاه های دوخت اشاره کرد.

این دستگاه ها دارای مدارات برقی بوده و از موتور های مختلفی تشکیل شده اند که در حین کار داغ می کنند و درجه حرارت بالایی را تولید می کنند.

قطعات صنعتی موجود در این دستگاه ها عموما بلبرینگ و رولبرینگ بوده و چرخش این اجسام در سرعت های بالا علاوه بر تولید اصطکاک، حرارت بسیار بالایی نیز تولید می کنند که حفظ و پایداری این قطعات در کارخانه به شدت حائز اهمیت می باشد.

از این رو باید نسبت به گرمای تولیدی مقاومت بوده و خاصیت خود را از دست ندهد، همچنین کاهش اصطکاک باید از روان کننده های بسیار مطلوبی استفاده شود تا طول عمر قطعات افزایش یابد

بهترین گریس برای روان کنندگی این دسته از ماشین آلات استفاده از گریس نسوز با برند های معتبر نظیر برند SKF می باشد چرا که مواد تشکیل دهنده آن از 85 درصد روغن صنعتی پایه معدنی و یا طبیعی ایجاد شده و مابقی آن مواد افزودنی با توجه به شرایط استفاده در کارخانه می باشد.

نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید در هنگام خرید گریس نسوز:

خرید گریس نسوز مناسب کاملا به شناسایی دقیق محیط کار، دستگاه و نوع ترکیبات گریس بستگی دارد، برخی از چرخ دنده ها و یا یاتاقان های صنعتی مورد استفاده در کارخانه ها در حین کار، با سرعت گرفتن و دیگر عوامل محیطی دچار حرارت بسیار زیادی می شوند که این حرارت می تواند از حدود 100 الی 250 درجه سانتی گراد را نیز شامل شود.

استفاده از گریس نسوز مناسب برای جلوگیری از کاهش طول عمر قطعات در برابر حرارت زیاد یک مزیت به حساب می آید، همچنین برخی از یاتاقان ها تحت فشار بار بالایی قرار می گیرند و یا محیط کارخانه دارای رطوبت می باشد که تمامی این عوامل باعث کاهش طول عمر قطعه و عملکرد نامطلوب آن خواهد شد.

برای این که بتوانید انتخاب درستی از گریس نسوز داشته باشید اولا باید تمامی شرایط و محدودیت های کارخانه و دستگاه ها را شناسایی کرده و بر مبنای آن گریس مناسب با ترکیبات مناسب را خریداری کنید.

مثلا در کارخانه فولاد که دارای دمای بسیار بالایی می باشد استفاده از گریس نسوز با قابلیت ضد اکسیداسیون، تحمل پذیری بالا در برابر بار، ضد آب و نسوز بودن در درجه حرارت بین 150 تا 160 درجه سانتی گراد مفید می باشد.

برای انجام این کار معمولا از سرب استفاده شده و مقاومت گریس نسوز را در برابر بارهای مختلف افزایش می دهد.

این موارد بخشی از مواد افزودنی مورد استفاده در تمامی گریس ها می باشد که قطعات را در برابر شرایط های مختلف کاملا ایمن می کند اما استفاده از گریس نسوز با قابلیت تحمل پذیری در برابر حرارت به نوع گریس و صابون مورد استفاده در آن بستگی دارد.

معرفی مواد افزودنی موجود در گریس ها :

در این قسمت سعی داریم بیشتر افزودنی های مورد استفاده در انواع گریس را ذکر کنیم و نقش آن ها را توضیح دهیم.

  • ضد زنگ: قطعا اضافه کردن آن به ترکیب اصلی با درصد خاصی که هر شرکت میزان آن را محاسبه میکند، موجب جلوگیری از زنگ زدگی قطعات فلزی می شود.
  • ضد اکسیداسیون: اضافه شدن آن در گریس نسوز باعث جلوگیری از اکسید شدن در حرارت بالا می شود.
  • ضد خوردگی: اضافه کردن آن مانع از خوردگی سطح فلز در قطعات و دستگاه ها می شود.
  • ضد کف: همانطور که از اسم آن مشخص است، برای جلوگیری از تولید کف بر روی دستگاه ها به گریس اضافه می شود.
  • جلوگیری از چند فاز شدن: این خاصیت بسیار مهم بوده و به ترکیب اصلی و غلیظ کننده کمک می کند تا در هنگام جدا سازی گریس نسوز از ظرف و چسباندن آن به یاتاقان و …، مانع از جدا شدن روغن و غلیظ کننده شود و در واقع آن را ناپایدار کند.

بازرگانی روغن صنعتی فیداراویل

انواع گریس صنعتی با برند هایی چون molykote، skf  و سایر برند های معتبر در وب سایت فیدار اویل نمایندگی فروش انواع روانکار های صنعتی می باشد که برای استعلام قیمت گریس نسوز و علاوه بر آن برای دریافت مشخصات می توانید با پشتیبان های فیدار اویل در ارتباط باشید.

لطفا برای لذت بیشتر ما و دوستانتان، در مورد این جاذبه نظر دهید...!

لطفا همه فیلدها را با دقت پر کنید