مهمترین مزایای داکت اسپلیت

1366 2023/07/23
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 0 امتیاز : 0]

همواره در هر امری اگر می خواهید خرید خوب و مناسبی برای خود داشته باشید، باید مزایا و معایب وسیله مورد نظر را به خوبی بررسی کنید و با دیگر وسایل مشابه مقایسه کنید، چراکه این بررسی به شما کمک خواهد کرد تا از میان تعداد زیادی لوازم، عاقلانه و هوشمندانه وسیله مورد نظر خود را انتخاب کنید.

چنین مطلبی در مورد سیستم های تهویه مطبوع هوا نیز صادق است، به این صورت که اگر می خواهید برای محیط مورد نظر خود (مثل منزل، مجتمع، شرکت) سیستم سرمایش یا گرمایش مناسب تهیه کنید، باید تحقیقات کاملی در این رابطه انجام دهید تا از انتخاب خود سالهای سال لذت ببرید.

چرا داکت اسپلیت؟

در این بین، داکت اسپلیت یکی از به روزترین و کاربردی ترین دستگاه های تهویه مطبوع محسوب می شود که قابلیت سرمایش و گرمایش محیط های مختلف را به طور یکنواخت دارد. عملکرد این دستگاه به گونه ای است که سیستم سرمایشی آن در تابستان و سیستم گرمایشی آن در زمستان دمای محیط مورد نظر را تنظیم می کند. از فواید دستگاه داکت اسپلیت می توان به کاهش ۳۵ درصدی مصرف انرژی، کاهش مصرف برق، کاهش هزینه ها، داکت بندی شدن ساختمان، جلوه بصری زیبا و … اشاره کرد.

این دستگاه نسبت به دیگر دستگاه‌ های مشابه بسیار مناسب تر و مقرون به صرفه تر می باشد، به همین دلیل به عنوان یک سیستم سرمایش و گرمایش کم نظیر در دنیا مطرح است و در بین مخاطبین طرفداران زیادی را پیدا کرده است. داکت اسپلیت هم مانند دیگر دستگاه ها خالی از عیب و نقص نیست اما با یکسری اقدامات جبرانی و کمکی می توان به راحتی آنها را برطرف کرد.

برخی از مهمترین مزایای دستگاه داکت اسپلیت

مزایای داکت اسپلیت آنقدر اساسی و کاربردی است که هر فردی را برای خرید این سیستم سرمایش و گرمایش مجاب می کند. به همین منظور در این بخش سعی شده تا بررسی مهمترین مزایای داکت اسپلیت را در دستور کار قرار دهیم تا تمایز این دستگاه با دیگر دستگاه های موجود و مشابه به خوبی نمایان شود.

  • سرمایش کم نظیر و پر قدرت

داکت اسپلیت با استفاده از کمپرسور و گاز مبرد، هوای مطبوع را از طریق کانال ها به طور متوازن در تمام فضای محیط پخش می کند. بر همین اساس این دستگاه از کمپرسورهای اسکرال و روتاری بسیار قدرتمندی بهره می برد که هم طول عمر بیشتری دارد و هم سرمایش و گرمایش قوی تری تولید می کند.

  • توزیع متوازن و یکپارچه هوا

یکی از ایده های مؤثر و منحصر به فرد برای سرمایش یا گرمایش کل محیط پیرامونی به کمک یک دستگاه، استفاده از همین دستگاه داکت اسپلیت می باشد که تمام فضا را به طور یکنواخت خنک یا گرم می کند. این دستگاه قابلیت پخش یکپارچه سرما یا گرما را با استفاده از کانال کشی دارد که این قابلیت به هیچ وجه در کولرهای گازی وجود ندارد.

  • قابلیت تبدیل به سیستم گرمایشی

همانطور که اشاره شد تنها دستگاهی که هم در گرما کاربرد دارد و هم در سرما، همین دستگاه داکت اسپلیت می باشد که سیکل گرمایشی آن به کمک جریان برق و یکسری تنظیمات و فرآیند خاصی شروع به کار می کند. بر این اساس در یونیت داخلی اسپلیت یک کویل آبگرم تعبیه شده که به آب گرم ارسالی از طرف پکیج گازسوز موتورخانه متصل می ‌شود و در نتیجه تولید هوای گرم می کند.

  • فیلترهای قابل شستشو و تعویض

داکت اسپلیت برخلاف برخی تجهیزات دیگر، از فیلترهای قابل شستشو و تعویض برخوردار است که این قابلیت به هوای پاک‌ و عاری از گرد و غبار در فضای داخلی ساختمان کمک شایانی می کند؛ و همچنین میزان اثر بخشی، راندمان کار و عمر دستگاه را به شدت بالا می برد.

  • سازگاری فوق العاده با معماری داخلی

یکی از ایرادات عمده کولر گازی، اشغال فضای داخلی خانه و بهم ریختن دکوراسیون منزل می باشد که این مشکل مخصوصاً برای خانم های خانه بسیار آزاردهنده است. اما عناصر و یونیت خارجی داکت اسپلیت در بیرون از ساختمان و در پشت بام یا تراس قرار می گیرد، و همچنین یونیت داخلی آن در داخل سقف کاذب کاملاً مخفی می باشد که در نهایت یک خانه داکت کشی شده با نمایی زیبا تحویل کاربر می دهد.

  • جداسازی هزینه‌ ها برای هر واحد آپارتمانی

سیستم داکت اسپلیت بر خلاف دیگر سیستم ‌های مرکزی نظیر چیلر، هزینه‌ های مصرف انرژی را به صورت مستقل برای هر یک از واحدهای ساختمان برآورد می کند که با این کار هر واحد به راحتی می ‌تواند مقدار مصرف انرژی خود را کنترل کند و در پرداخت مبلغ قبض مشکل نداشته باشند.

راه اندازی و کنترل دستکاه از راه دور

این دستگاه با دارا بودن ترموستات لمسی و ریموت کنترل، و همچنین استفاده از یک سیستم مرکزی کنترل هوشمند، قابلیت اتصال به وای فای را دارد که شما می توانید به راحتی حتی با گوشی همراه خود از راه دور یا قبل از اینکه به خانه برسید، سیستم سرمایشی یا گرماشی را راه اندازی کرده و دمای محیط را با سلیقه خود کنترل کنید.

  • کاهش هزینه های انرژی

هنگام استفاده از دستگاه داکت اسپلیت راهکارهایی برای کاهش میزان مصرف انرژی و برق وجود دارد که یکی از آنها نصب ترموستات و استفاده از دمپبرها (دریچه ‌های ترموستاتیکی) است که باعث تنظیم و کنترل مقدار هوای ورودی به هر اتاق می شود. بنابراین با بستن دریچه ‌هایی که به آن نیاز نداریم می توان از ورود هوای سرد یا گرم به قسمتی که نیازی به تهویه آن نداریم جلوگیری کرد که در نتیجه کاهش مصرف برق و انرژی را به همراه خواهد داشت. البته با استفاده از کنترل هوشمند و متناسب با نیاز کمپرسور، در کنار اسپلیت اینورتر نیز می توان دور کمپرسور را تغییر داد که این کار باعث کاهش مصرف انرژی خواهد شد.

  • کاهش هزینه های سرویس و تعمیر

با تهیه داکت اسپلیت می توان تا حد زیادی از هزینه های تعمیر و سرویس سالانه خلاص شد چراکه علاوه بر بکارگیری بهترین و پیشرفته ترین قطعات در ساخت آن، از خدمات پس‌ از فروش و گارانتی 36 ماهه نیز برخودار است.

  • کنترل آسان دمای محیط

همانطور که اشاره شد برای کنترل مقدار هوای ورودی می توان از دریچه‌ های موتوردار یا ترموستاتیکی، به جای دریچه‌ های ثابت استفاده کرد؛ به این صورت که با نصب یک ترموستات برای هر دریچه، می توان مقدار هوای سرد یا گرم ورودی را کنترل کرد.

  • قیمت مقرون به صرفه و مناسب

با خرید داکت اسپلیت شما دیگر نیازی به نصب چندین کولر گازی و شوفاژ برای سرد و گرم کردن تمام محیط ساختمان نخواهید داشت. همچنین هزینه‌ های اولیه این دستگاه که شامل نصب و راه‌اندازی داکت اسپلیت‌ می شود، پایین تر از دیگر سیستم های تهویه مطبوع مثل مینی چیلر و فن کویل می باشد.

بهترین برند داکت اسپلیت

اگر به دنبال برندی هستید که جامع و کامل بوده و مزایای ذکر شده در آن به خوبی پیاده سازی شده باشد، داکت اسپلیت پارادایس  بهترین گزینه می تواند باشد. کافیست با متخصصان این مجموعه تماس بگیرید و سوالات تخصصی خود در مورد داکت اسپلیت را از آنها بپرسید و آگاهانه دستگاه خود را انتخاب نمائید.

لطفا برای لذت بیشتر ما و دوستانتان، در مورد این جاذبه نظر دهید...!

لطفا همه فیلدها را با دقت پر کنید