بهترین وکیل بانکی تهران و مشاور جهت دعاوی بانکی

1809 2023/08/22
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 0 امتیاز : 0]

وکیل بانکی تهران با توجه به مشکلات و اختلافاتی که بخصوص در شهر تهران بین بانک ها و مشتریانشان پیش می آید، بسیار مورد توجه و جستجو افراد زیادی قرار گرفته است. وکیل بانکی به یک وکیل پایه یک دادگستری گفته می شود که به تمامی قوانین بانکداری آشنایی کامل دارد و می تواند از موکل خود در برابر سوءاستفاده های برخی از بانک ها دفاع نماید. در این صفحه ابتدا به طور کامل رایج ترین مشکلات و اختلافات بین بانک ها و افراد را بررسی خواهیم کرد و سپس بهترین وکیل بانکی تهران را معرفی می نماییم.

مهمترین دعاوی بانکی

همانطور که بیان شد، علت این که بسیاری از افراد به دنبال وکیل بانکی تهران یا سایر شهرستان ها هستند، دعاوی بانکی است که بین بانک ها و آن افراد پیش می آید. به طور کلی اگر شما هم درگیر چنین مشکلاتی هستید، گرفتن مشاوره و دادن وکالت به یک وکیل دعاوی بانکی به شما توصیه می شود.

بانک ها جهت اطمینان از پرداخت اقساط توسط مشتریان، قراردادهایی را با آن ها منعقد کرده و همچنین برای ضمانت قرارداد، مواردی مانند سند ملکی، جواز کسب، فیش حقوقی دولتی و… را دریافت می کنند.

حال اگر یکی از طرفین این قراردادها (بانک یا مشتری)، به تعهدات خود عمل نکند، اصطلاحا دعاوی بانکی پیش آمده و طرف دیگر قرار داد که متضرر شده است، می تواند اقدام به طرح دعوی در دادگاه کند تا از طریق آن حقوق پایمال شده خود را بازپس گیرد. در ادامه برخی از مهم ترین دعاوی بانکی بین بانک ها و مشتریانشان را شرح خواهیم داد.

دعاوی بانکی که علیه بانک طرح می شوند

  1. الزام به ارائه مفاصای وام: گاهی اوقات در روند پرداخت اقساط وام، اگر مشتری این ادعا را داشته باشد که بانک در محاسبه سود اشتباه کرده است و در عین حال بانک اسناد و مدارک مربوطه را به مشتری ارائه ندهد، وام گیرنده می تواند با طرح دعوا و کمک گرفتن از یک وکیل دعاوی بانکی، جهت رفع این ابهامات اقدام نماید. بررسی این دعاوی باید به دستور دادگاه و توسط کارشناس رسمی دادگستری صورت پذیرد.
  2. دعاوی فک رهن: اگر بانک به هنگام پرداخت وام، یک سند ملکی را جهت ضمانت پرداخت اقساط وام دریافت کرده باشد و اصطلاحا ملک در رهن بانک باشد، در صورتی که وام گیرنده تمام اقساط را به موقع پرداخت نماید و به تعهدات خود عمل کرده باشد، ولی بانک به هر دلیلی از فک رهن خودداری کند، وام گیرنده یا شخص وثیقه گذار می تواند از طریق طرح دعوای فک رهن علیه بانک، جهت برطرف کردن این مشکل اقدام نماید.
  3. ابطال شروط خلاف قانون: هنگام انعقاد قراردادهای بانکی، طرفین قرارداد به ویژه وام گیرندگان و ضامن ها می بایست دقت زیادی به شرایط و مفاد قرارداد داشته باشند. درصورتی که یکی از مفاد و شرایط برخلاف قانون یا بخشنامه های بانکی باشد، وام گیرنده این امکان را دارد که جهت ابطال این شروط از طریق دادگاه اقدام نماید.

اما توجه داشته باشید که جهت اطمینان از غیر قانونی بودن شروط مدنظر باید حتما از یک وکیل بانکی خبره کمک بگیرید. اگر ساکن تهران هستید و با مشکلات مذکور مواجه شده‌اید، یکی از بهترین مراکز جهت یافتن وکیل امور بانکی تهران، وب سایت وکیل بانکی تهران با آدرس vokalayehadaf.com می باشد که با کسب مشاوره از کارشناسان این مرکز، می توانید بهترین وکیل را جهت رسیدگی به دعاوی بانکی خود انتخاب نمایید.

  1. استرداد اسناد ضمانت: بعد از اتمام اقساط مربوط به وام، بانک می بایست تمامی اسنادی که جهت تضمین دریافت کرده است را به وام گیرنده بازگرداند. اگر به هر دلیلی بانک این کار را انجام ندهد، مشتری می تواند دعوایی تحت عنوان استرداد اسناد تضمینی مانند چک یا سفته را طرح کند.

دعاوی بانکی که علیه مشتری طرح می شوند

  1. مطالبه طلب در دادگاه توسط بانک: بانک ها از وام گیرندگان اسناد و وثیقه هایی را جهت تضمین بازپرداخت وام دریافت می کنند تا در صورت عدم بازپرداخت در زمان معین، بانک ها بتوانند از وام گیرنده اقساط را مطالبه کنند.

اما گاهی اوقات وام گیرنده به تعهدات خود پایبند نبوده و بانک با عدم انجام تعهدات از سوی مشتری مواجه می شود. دربرخی از این نوع موارد که به ندرت نیز پیش می آیند، ممکن است بانک نتواند مطالبات خود را از طریق اسناد تضمینی وصول کند یا ارزش اسناد تضمینی ارائه شده کمتر از میزان مطالبات بانک باشد. در این حالت بانک این امکان را دارد که با طرح دعوا مطالبه طلب، مشتری را ملزم به پرداخت اقساط وام نماید.

  1. مطالبه وجه چک یا سفته: ممکن است بانک ها هنگام پرداخت وام، علاوه بر دریافت اسناد ملکی، جهت تضمین پرداخت اقساط، از وام گیرنده یا ضامن او، چک یا سفته نیز دریافت کنند. حال اگر مشتری در زمان تعیین شده نسبت به بازپرداخت وام خود اقدام نکند، بانک می تواند با طرح دعوای مالی نسبت به دریافت وجه چک یا سفته مذکور اقدام کند.

وکیل بانکی چیست؟

حال که با رایج ترین دعاوی بانکی آشنا شده اید، بهتر است بدانید که وکیل بانکی چیست یا به عبارت درست تر کیست و چه کاری انجام می دهد.

وکلای بانکی متخصصان حقوقی هستند که در مواردی مانند قراردادها و اختلافات اعتباری، تسهیلات و وام های بانکی، مسائل مرتبط با اسناد تجاری و مالی، مسائل مرتبط با تضمین های بانکی و مسائل حقوقی دیگر مرتبط با فعالیت های مالی و بانکی، به مشتریان خود خدمات حقوقی ارائه می دهد.

این وکلا با توجه به دانش و تخصص خود در زمینه حقوق مالی و بانکی، به موکل خود کمک می کنند تا در مواردی مانند تدوین و بررسی قراردادها، حل اختلافات مالی، مسائل حقوقی مرتبط با تعامل با بانک ها و موسسات مالی، بهبود شرایط تعامل با بانک ها و دیگر مسائل مشابه، از حقوق خود را به درستی دفاع کند.

ویژگی های وکیل بانکی خوب

  1. دانش تخصصی در حوزه بانکی و مالی: وکیل بانکی باید دارای دانش جامع و کاملی در زمینه حقوق بانکی و مالی باشد. این دانش شامل قوانین و مقررات مرتبط با بانک ها، انواع تسهیلات و وام های بانکی، مسائل امنیتی مالی و مسائل مرتبط با اسناد تجاری می شود.
  2. تجربه کاری مرتبط: داشتن تجربه در موارد بانکی و مالی، به وکیل امکان مشاهده و پیش بینی همه جوانب در پرونده های مالی را می دهد.
  3. تحلیل و ارزیابی: وکیل بانکی باید توانایی تحلیل و ارزیابی صحیح از قراردادها و معاملات مالی و مشتریان خود را داشته باشد. این توانایی به او کمک می کند بهترین راهکارهای حقوقی را ارائه دهد.
  4. قدرت مذاکره: در بسیاری از موارد، وکیل بانکی نیاز به مذاکره با طرف های دیگر دارد. بنابراین، توانایی مذاکره و توافق نامه نویسی از ویژگی های مهم یک وکیل بانکی خوب به حساب می آید.

توجه داشته باشید که در حال حاضر دعاوی بانکی اعم از کیفری و حقوقی در شعب تخصصی مورد رسیدگی قرار می گیرد به طورمثال در شهرها و بعضی از شهرستانها یکی از شعبات دادگاه موضوع رسیدگی به موضوعات بانکی می باشند اما در کلان شهرها شورای حل اختلاف ، دادسرا و دادگاه ویژه رسیدگی به امور بانکی تشکیل شده است .

اگر در تهران سکونت دارید و یا به هر دلیلی به نبال بهترین وکیل امور بانکی تهران می باشید، پیشنهاد می شود حتما از وب سایت vokalayehadaf.com کمک بگیرید. وب سایت وکیل بانکی تهران با سال ها تجربه در زمینه دعاوی مالی و بانکی می تواند بهترین گزینه جهت رسیدگی به دعاوی بانکی شما باشد.

لطفا برای لذت بیشتر ما و دوستانتان، در مورد این جاذبه نظر دهید...!

لطفا همه فیلدها را با دقت پر کنید