قیمت طراحی سایت

772 2024/01/14
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 0 امتیاز : 0]

وقتی می‌خواهید برای طراحی یا طراحی مجدد وبسایت از یک متخصص کمک بگیرید، احتمالا قیمت طراحی سایت یکی از موضوعاتی است که ذهن شما را به خود مشغول می‌کند. باید بدانید که معیارهای بسیار زیادی بر تعیین هزینه طراحی وبسایت تاثیر دارند.

در مواقعی بیش‌تر بودن هزینه‌های مرتبط با طراحی وبسایت از میانگین قیمتی که در ذهن خود داشته‌اید باعث می‌شود که دور طراحی وبسایت یک خط قرمز بکشید؛ اما دست نگه دارید! بیایید و طراحی وبسایت را مانند خرید خودرو در نظر بگیرید. از میان گزینه‌های مختلفی که برای خرید خودرو پیش‌رو دارید، برخی از آن‌ها قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه‌ای دارند؛ بعضی دیگر نیز به دلیل داشتن آپشن‌ها و طراحی‌های لوکس قیمتشان بیش‌تر از حد تصور شما است. مشخص است که در این مواقع خودرویی را انتخاب می‌کنید که قیمت آن با بودجه شما همخوانی دارد.

صرف‌نظر کردن از بعضی آپشن‌های طراحی سایت به شما امکان می‌دهد تا متناسب با بودجه خود طراحی وبسایتی حرفه‌ای و درعین‌حال مقرون‌به‌صرفه را سفارش دهید. در این مقاله بعضی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در تعیین قیمت طراحی سایت را به شما معرفی کرده‌ایم. با در نظر گرفتن این معیارها و نیازهای خود و البته بعد از دریافت مشاوره از متخصصان شایتک می‌توانید درمورد نحوه سفارش طراحی سایت خود تصمیم‌گیری کنید.

بررسی عواملی که بر تعیین قیمت سفارش طراحی سایت تاثیر دارند

میزان پیچیدگی پروژه طراحی، میزان سفارشی‌سازی طراحی و زمان تحویل پروژه بعضی از عوامل تاثیرگذار در تعیین قیمت سفارش طراحی سایت به شمار می‌روند. آشنایی با این معیارها شما را قادر می‌سازد تا منطبق با بودجه خود برای سفارش وبسایتی متناسب با نیازها و بودجه خود اقدام کنید.

میزان پیچیدگی پروژه

می‌توان میزان پیچیدگی پروژه را اصلی‌ترین عاملی در نظر گرفت که بر قیمت‌گذاری طراحی سایت تاثیر دارد. هرچقدر تلاش بیش‌تری برای طراحی وبسایت صورت بگیرد و هرچقدر که پیش‌برد پروژه به صرف انرژی و زمان بیش‌تری نیاز داشته باشد هزینه طراحی نیز به همان میزان بیش‌تر می‌شود.

تعداد صفحات وبسایت و روش استفاده‌شده برای توسعه وبسایت نیز از دیگر معیارهایی محسوب می‌شوند که باید در همین قسمت به آن‌ها اشاره کنیم. تعداد صفحات یک سایت برای طراحی با تعیین قیمت طراحی ارتباط مستقیم دارد. روش توسعه وبسایت نیز مشخصا میزان پیچیدگی پروژه را مشخص می‌کند.

علاوه بر موارد ذکرشده نوع سفارش شما و وظیفه‌ای که به طراح سپرده‌اید نیز در تعیین هزینه‌های طراحی نقش خواهد داشت. برای مثال جهت سفارش طراحی یک وبسایت جدید در مقایسه با طراحی مجدد یا آپدیت طراحی وبسایت به صرف هزینه بیش‌تری نیاز خواهید داشت.

میزان سفارشی‌سازی طراحی

هرچقدر که برای طراحی وبسایت خود به اعمال گزینه‌های بیش‌تری برای شخصی‌سازی یا سفارشی‌سازی طراحی نیاز داشته باشید قیمت طراحی سایت نیز به تناسب افزایش می‌یابد. اگر قصد شما از سفارش طراحی وبسایت راه‌اندازی یک کسب و کار کوچک است، نیازی به اعمال گزینه‌های سفارشی زیادی نخواهید داشت؛ درمقابل برای سفارش طراحی یک وبسایت با برندی خاص باید گزینه‌های شخصی‌سازی بیش‌تری را در نظر بگیرید. بعضی از گزینه‌های سفارشی‌سازی طراحی وبسایت موارد زیر را شامل می‌شوند:

  • ایجاد یک لوگوی سفارشی برای برند
  • سفارشی‌سازی گرافیک سایت (شامل تصاویر، عکس‌ها و دیگر جلوه‌های بصری)
  • استفاده از favicon برای بالا بردن کارایی سایت
  • استفاده از تایپوگرافی سفارشی برای کمک به برندسازی

زمان تحویل پروژه

زمان تحویل پروژه یکی دیگر از فاکتورهایی است که در تعیین قیمت طراحی وبسایت مورد توجه قرار می‌گیرد. معمولا طراحان وبسایت برای قبول سفارش پروژه‌های کوتاه‌مدت و تحویل پروژه در زمانی کوتاه‌تر هزینه بیش‌تری را دریافت می‌کنند.

تعیین هزینه طراحی سایت براساس زمان تحویل پروژه ممکن است کمی مشکل باشد؛ چون عوامل دیگری نیز در این میان مطرح می‌شوند. به‌عنوان مثال طراحان برای طراحی مجدد یک وبسایت در مقایسه با طراحی یک وبسایت جدید به زمان کم‌تری نیاز دارند. به همین دلیل در این مواقع باید برای قیمت‌گذاری نوع سفارش شما، میزان پیچیدگی و میزان شخصی‌سازی نیز در کنار زمان تحویل پروژه مورد توجه قرار بگیرد.

نوع وبسایت

طراحی و سفارشی‌سازی بعضی از وبسایت‌ها دشوارتر از سایر انواع وبسایت است. برای مثال سفارش طراحی سایت فروشگاهی نیاز به اعمال گزینه‌های طراحی پیچیده‌ای مانند صفحه پرداخت و سبد خرید خواهد داشت. به‌علاوه طراحان برای کسب اطمینان از مطابقت نوع طراحی سایت با اهداف کلی شرکت‌های تجاری و در نتیجه فروش و کسب درآمد بیش‌تر صاحبان شرکت‌ها به برنامه‌ریزی دقیق‌تری نیاز دارند. این مسئله نیاز به صرف انرژی و زمان بیش‌تر برای سفارشی‌سازی طراحی سایت را تقویت کرده و هزینه طراحی سایت را افزایش می‌دهد.

میزان تجربه و تخصص طراحان سایت

زمانی که قصد دارید میانگین بودجه موردنیاز جهت طراحی سایت را تخمین بزنید، باید میزان تجربه و تخصص طراحان سایت را نیز در نظر بگیرید. اشخاصی که در زمینه طراحی وبسایت از تجربه و تخصص بیش‌تری برخوردارند، در مقایسه با افراد مبتدی هزینه بیش‌تری را از شما دریافت خواهند کرد. توجه داشته باشید که سپردن طراحی سایت به افراد کاربلد می‌تواند به افزایش میزان بازدید از سایت و به تبع آن افزایش میزان درآمد شما منجر شود؛ بنابراین سفارش طراحی سایت به طراحان باتجربه و متخصص به‌طور بالقوه گزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه تلقی می‌شود.

روش‌های تعیین قیمت طراحی سایت

تعیین قیمت طراحی سایت با استفاده از روش‌های متفاوتی صورت می‌گیرد. در این بخش از مقاله دو نوع از محبوب‌ترین این روش‌ها را بررسی خواهیم کرد.

قیمت‌گذاری کل پروژه

قیمت‌گذاری کل پروژه به این معنی است که طراحان سایت پس از آگاهی از نیازهای شما، بدون توجه به احتمال افزایش ساعت کاری هزینه‌ای را برای طراحی سایت مشخص می‌کنند. امکان مطلع شدن از هزینه نهایی پیش از آغاز فعالیت طراحان باعث شده است که این روش قیمت‌گذاری به یکی از محبوب‌ترین روش‌ها برای متقاضیان طراحی سایت تبدیل شود.

قیمت‌گذاری براساس ساعت کار

در این روش قیمت کلی طراحی سایت براساس زمانی محاسبه خواهد شد که یک طراح به انجام پروژه شما اختصاص داده است. این روش قیمت‌گذاری به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین روش‌ها برای متقاضیان و طراحان شناخته می‌شود. اشاره به این نکته ضروری است که طراحان حرفه‌ای می‌توانند کار بیش‌تری را در مدت‌زمان کوتاه‌تری انجام دهند؛ در نتیجه برای تعیین قیمت سفارش طراحی سایت براساس ساعت کار باید میزان مهارت طراح وبسایت نیز مورد توجه قرار بگیرد.

برای انتخاب بهترین شرکت طراحی سایت به چه نکاتی توجه کنیم؟

سر زدن به بخش بلاگ سایت شرکت طراحی و مطالعه مقاله‌های موجود در بلاگ می‌تواند، اطلاعات مفیدی را درباره چگونگی و کیفیت ارائه خدمات در اختیار شما قرار دهد. مشاهده نمونه‌کارها و سوابق کاری شرکت و مطلع شدن از میزان تخصص طراحان سایت به شما امکان می‌دهد تا بهترین شرکت را برای طراحی وبسایت خود انتخاب کنید. از دیگر معیارهایی که باید در این پروسه مدنظر قرار دهید، می‌توان از موارد زیر نام برد:

  • تعیین قیمت و هزینه طراحی سایت به‌صورت منصفانه
  • میزان توانایی طراحان برای ارائه خدمات مرتبط با سئو سایت
  • میزان کیفیت طراحی وبسایت
  • نحوه پاسخگویی و پشتیبانی

پشتیبانی کامل، بهره‌گیری از نیروهای خلاق و متخصص، طراحی سایت منطبق با اصول سئو و دریافت هزینه مناسب بخشی از مزیت‌های انتخاب تیم طراحی و توسعه وبسایت شایتک محسوب می‌شوند.

سخن آخر

در این مقاله مواردی مانند عوامل موثر بر تعیین قیمت طراحی سایت و روش‌های قیمت‌گذاری طراحی سایت را موردبررسی قرار دادیم. با توجه به نکات ذکرشده در این مقاله و از طریق سپردن پروژه خود به تیم شایتک می‌توانید منطبق با بودجه خود جهت سفارش طراحی یک وبسایت حرفه‌ای اقدام کنید.

لطفا برای لذت بیشتر ما و دوستانتان، در مورد این جاذبه نظر دهید...!

لطفا همه فیلدها را با دقت پر کنید