روستای وردیج تهران

آدرس
فاصله مکانی
فاصله زمانی

روستای وردیج تهران در غرب این شهر بزرگ واقع شده‌است. روستایی در دل کوه‌ها و جاده‌ای کوهستانی و پر پیچ و خم که برای بسیاری از ساکنین و اهالی تهران ناشناخته است. این روستا در غرب تهران و در فاصله‌ای بسیار کوتاه از دریاچه چیتگر و بازار بزرگ ایران (ایران مال) قرار دارد. شاید باور این مساله سخت باشد که در این فاصله نزدیک از پایتخت، روستایی بسیار زیبا قرار داشته باشد که جز جاذبه‌های گردشگری ایران باشد و بسیاری از طبیعتگردان و گردشگران داخلی و خارجی برای دیدن طبیعت و کوه‌های منحصر به فرد این منطفه، به روستای وردیج تهران سفر کنند و ساعات خوشی را در این منطقه بگذرانند. با ما در نشاط آوران همراه باشید تا یک سفر یک روزه‌ی خاطره انگیز را به شما معرفی کنیم.

روستای وردیج کجاست؟

روستای وردیج واقع در منطقه 22 تهران و کمی بالاتر از وردآورد است. مسیر دسترسی به این روستا بسیار پر پیچ و خم است و برای رفتن به آنجا حتما باید ماشین مناسبی داشته باشید. در تاریخچه روستای وردیج تهران مشاهده می کنید که این روستا با نام های دیگری همچون ارواح سنگی و آدمک جیان هم شهرت داشته است. وردیج یکی از بزرگترین روستاهای غرت تهران است.

عکس هایی زیبا از روستای وردیج

روستا وردیج تهران به دلیل اینکه در منطقه ای کوهستانی واقع شده، دارای آب و هوایی سرد است. به همین دلیل بهترین زمان سفر به آن در فصل تابستان است، چراکه در فصل های گرم آب و هوای آن بسیار مطبوع و خنک است. اما در فصل زمستان آب و هوا به شدت سرد است و اصلا مناسب سفر نیست.
یکی از دلایلی که این روستا را با نام ارواج سنگی می شناسند این است که در کوه های این روستا سنگ هایی با اشکال عجیب وغریب که بیشتر به شکل آدمک هستند وجود دارد با تماشای هر کدام از سنگ ها یک تصویر شبیه به انسان و یا حیوان در ذهن تان تداعی می شود.

اسرار روستای وردیج از زبان روستاییان

به گفته ساکنین این روستا، این سنگ ها در گذشته موجوداتی زنده بوده اند گه اکنون به سنگ تبدیل شده اند. اما بر اساس تحقیقات زمین شناسی در این منطقه، مشخص شده است که علت اشکال عجیب و غریب سنگ ها به دلیل فرسایش آن ها ب وسیله باد و آب است. برخی دیگر از ساکنین وردیج می گویند این سنگ ها بازمانده های تخریبی از یک قلعه بسیار قدیمی بوده اند.

اگر به پیاده روی در طبیعت علاقه مند هستید به شما پیشنهاد می کنیم قدم زدن در کنار آبشار لت مال را فراموش نکنید که خالی از لطف نیست. در روستای وردیج و واریش امکانات رفاهی و اقامتی وجود ندارد. بنابراین اگر قصد سفر به آن را دارید باید یک روز خود را به رفت و برگشت از این روستا اختصاص دهید. البته اگر تجربه کمپینگی دارید و یا مجهز به تجهیزات کمپینگی هستید،سپری کردن چند روز در در طبیعت وردیج گزینه خوبی است.

طبیعت روستای وردیج بسیار بی نظیرو بکر است پیشنهاد می کنیم اگر به عکاسی علاقه مند هستید دوربین عکاسی خود را برای ثبت عکس های ناب در این منطقه فراموش نکنید. شما می توانید در تور تهران گردی از این مکان دیدن کنید.

اسرار روستای وردیج از زبان روستاییان

از دیگر جاذبه های روستای وردیج در تهران می توانیم به آبشار لت مال، ارتفاعات پهنه حصار، امام زداه بی بی زرین قمر و جاده مسیح الله دین محمد اشاره کنیم. برای دسترسی به مسیر روستای وردیج ابتدا باید تا انتهای اتوبان همت به غرب بروید از آنجا دریاچه وردیج و واریش مشخص است و با گذر از جاده ای کوهستانی به روستای وردیج که در ضلع شمالی جاده قرار دارد خواهید رسید.

آدرس روستای وردیج: تهران، انتهای اتوبات همت غرب، چند کیلومتر پس از دریاچه، روستای وردیج

سفرنامه ی روستاگردی در روستای وردیج تهران

من همیشه عاشق سفر و طبیعتگردی بودم و هستم. چند سال قبل برای اولین بار نام روستای وردیج را شنیدم. واریش و وردیج برای من مثل دوقلوهای افسانه‌ای بودند که برای دیدن آن‌ها باید وقت خودم را آزاد می‌کردم. برای اولین بار، آخرین روز سال 1390 بود که راهی واریش شدم. آخرین روز اسفندماه و چند ساعت باقی مانده بود تا لحظه سال تحویل که تصمیم گرفتم این منطقه را از نزدیک ببینم. با دو تا از دوستانم اتوبان همت را ادامه دادیم تا به ورودی و تابلوی واریش و روستای وردیج تهران رسیدیم.

مسیر را ادامه دادیم، تاریکی مطلق جاده‌ی پر پیچ و خم کمی آزاردهنده بود اما تا اواسط مسیر پیش رفتیم و اسمان زیبای این منطقه را دیدیم. متاسفانه زمان کافی و مناسبی برای بازدید و دیدن کوه‌ها و آثار تاریخی و طبیعی روستا را نداشتیم. قرار گذاشتیم چند روز بعد و این بار در روشنایی روز به روستای وردیج سفر کنیم.

چند روز بعد از تصمیمی که گرفته بودیم صبح زود وسایل لازم برای پیاده روی را جمع کردیم و دل به این جاده‌ی زیبا زدیم. زیبایی مسیر در کنار تمام سختی‌هایی که داشت بسیار خیره کننده بود. جاده‌ای پر پیچ و خم و باریک در دل کوهستان که شیب تندی هم داشت. زمان لازم برای رسیدن به کوه‌های سنگی از ورودی روستا، تقریبا” برابر با 1 ساعت رانندگی لذتبخش بود. نسیمی خنک به همراه آفتابی لذتبخش این سفر چند روزه‌ی ما را خاطره‌انگیز کرد.

وسایل مورد نیاز برای سفر به این روستا

برای رفتن به وردیج، حتما” کفش مناسب و لباس راحت داشته باشید تا بتوانید در میان کوه‌‎های سنگی قدم بزنید، پیک نیک برپا کنید و از طبیعت این منطقه لذت ببرید. در طول مسیر چندین نقطه برای استراحت نیز در نظر گرفته شده که دکه‌هایی برپا شده‌اند که با آش و چای از شما میزبانی می‌کنند.

در این سفر دوربین عکاسی خود را شارژ کنید و این لحظات و طبیعت زیبا را به ثبت برسانید.

بهترین زمان بازدید از روستای وردیج تهران

همانطور که در قسمت‌های قبل به این نکته اشاره کردیم؛ مسیر دسترسی رسیدن به روستای وردیج تهران کمی پر پیچ و خم است و قسمت‌های از جاده خاکی است و همچنین عرض آن نیز کم است و در جاهایی از مسیر مجبورید صبر کنید تا خودروی روبه‌رویی گذر کند و سپس مسیر را ادامه دهید. همچنین به دلیل کوهستانی بودن مسیر؛ تلاش کنید در روزهای بارانی از خیر رفتن به روستای وردیج بگذرید و خود را در خطر نیاندازید. همچنین بهترین زمان بازدید از این منطقه بهار و اوایل پاییز است که اگر تا انتهای مسیر پیش بروید، می‌توانید درختان پر از شکوفه در بهار و برگ‌های طلایی و نارنجی رنگ را در پاییز زیبا ببینید.

برای رسیدن به انتهای مسیر عجله نکنید و از زیبایی جاده لذت ببرید، هر چند کیلومتر کنار جاده نگهدارید، لیوانی چای بنوشید و از آب و هوا و نسیم کوهستانی منطقه که بر صورت شما شلاقی ارام می‌زند؛ لذت ببرید.

تور روستای وردیج

چند سالیست بسیاری از تورهای طبیعتگردی، پیشنهادات جذابی برای سفری یک روزه به روستای وردیج تهران را به طبیعت دوستان ارائه می‌کنند. اگر اهل گشت و گذار دسته جمعی هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم با یک تور مجوزدار قرارداد ببندید و روزی بسیار خوش و به یادماندنی را در کنار یک گروه تجربه کنید. این تورها معمولا” خدماتی مانند صبحانه و ناهار را ارائه می‌کنند و همچنین دارای بیمه مسافرتی برای مسافران هستند که اگر خدایی نکرده مشکلی پیش آمد، خیالتان راحت باشد. ساعت حرکت تورهای یک روزه برای بازدید از روستای وردیچ معمولا” ساعت 7 صبح و زمان بازگشت نیز ساعت 19 الی 20 همان روز است. ما در نشاط آوران، سفری خوش را برای شما آرزومندیم. اگر تجربه سفر به این روستای زیبا را دارید خوشحال می‌شویم خاطرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

لطفا برای لذت بیشتر ما و دوستانتان، در مورد این جاذبه نظر دهید...!