فروش عمده زرشک با قیمت مناسب و کیفیت عالی

1516 2023/07/19
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 0 امتیاز : 0]

یکی از محبوب ترین غذاهای ایرانی زرشک پلو با مرغ است که با تزیین زرشک و زعفران عطر و طعم بی نظیری پیدا کرده است.

زرشک با رنگ قرمز دلربایی که دارد برای تزیین بسیاری از غذاها و مخصوصا برنج کاربرد زیادی دارد.

مهد زرشک ایران خراسان جنوبی است، این استان به دلیل داشتن شرایط آب و هوایی مناسب مرکز اصلی کشت زرشک در دنیاست و به دلیل اختلاف دمای بسیار بالای روز و شب در اوایل پاییز زرشک کشت شده در این منطقه از کیفیت بالایی برخوردار است.

همه ساله نزدیک به بیست تن زرشک در این استان تولید می شود و روانه بازار عمده فروشان در شهر مشهد می شود، بیشترین حجم معاملات زرشک در شهر مشهد است.

زرشک را در دنیا با نام BERBERY می شناسند که دلیل این نام گذاری وجود ماده بربرین در این محصول است که خاصیت درمانی دارد، خواص زرشک برای قلب در علم پزشکی ثابت شده و همچنین زرشک برای خونسازی و تصفیه خون بسیار مفید است.

نوع دیگری از زرشک که به زرشک کوهی یا سیاه معروف است بیشتر در طب سنتی استفاده می شود اما امروز ما میخواهیم درمورد زرشک قرمز خوراکی صحبت کنیم.

انواع زرشک قرمز موجود در بازار

در ایران زرشک قرمز به عنوان زرشک پلویی هم شناخته می شود اما در بازار سه مدل زرشک وجود دارد که تفاوت اصلی آنها در روش برداشت و خشک کردن آن هاست.

زرشک پفکی

زرشک پفکی محبوبترین و معروف ترین نوع زرشک است، که رنگ قرمز خوشرنگ و طعم خوشمزه و ملسی دارد.

در خشک کردن زرشک به روش پفکی کشاورزان محصول را خوشه ای برداشت می کنند، سپس درمحیطی سقف دار و در تالارهایی دور از نور خورشید خوشه ها را بر روی داربستهای فلزی یا چوبی آویزان می کنند تا خشک شود.

این روش استاندارترین و بهداشتی ترین مدل خشک شدن زرشک می باشد و معمولا سه تا چهار ماه زمان لازم است خوشه های زرشک خشک شود و در فصل زمستان زرشک پفکی به بازار عرضه میشود.

زرشک پفکی بهترین نوع زرشک است و به جز مصرف داخلی زمینه صادراتی هم دارد، کشورهای عربی و اروپایی و آمریکایی طرفداران زرشک پفکی هستند.

زرشک اناری ( دانه اناری )

زرشک اناری کیفیت متوسطی دارد و رنگ آن تیره تر از پفکی است و روش خشک کردن زرشک اناری یا همان زرشک دانه اناری با زرشک پفکی فرق می کند.

شاخه های درخت زرشک را که ارتفاع زیادی دارند با چوب ضربه می زنند تا زرشک برپارچه ای روی زمین پهن شده بریزد، به این روش برداشت ترکه زنی می گویند.

در این روش میوه را بر روی پارچه ای ضخیم در فضای باز در مقابل نور خورشید خشک می کنند، دراین فاصله زرشکها را با استفاده از چهار شاخ زیر و رو می کنند، برای خشک شدن زرشک دو هفته زمان لازم است.

این روش معایبی از جمله موارد زیر را دارد :

  • آسیب زدن به درختچه زرشک
  • خطر خراب شدن در برابر بارندگی
  • چسبندگی زرشک بر اثر ترکیدن دانه های آن در زمان زیر و رو کردن و خارج شدن آب زرشک

زرشک دانه اناری بیشتر در مهر ماه عرضه می شود، این نوع زرشک نیز هم مصرف داخلی دارد و هم به کشورهای همسایه مخصوصا کشورهای ترکیه و روسیه  صادر می شود.

زرشک زیرتالاری

کیفیت آن بین دانه اناری و پفکی است و قیمت آن هم پایین تر ازپفکی است و نسبت به دو نوع بالا کمتر تولید می شود، این زرشک نیز دقیقا مانند زرشک پفکی خشک می شود اما کیفیت پایین تری دارد.

نکات تعیین کننده در قیمت زرشک

مهم ترین اصل در زمان خرید هر محصولی از جمله زرشک قیمت آن است و همه ما میخواهیم محصولی با کیفیت با قیمت مناسب را خریداری کنیم.

به طور کلی قیمت زرشک و کیفیت و تازگی آن در نیمه دوم سال بسیار مناسب است و بهترین زمان خرید زرشک فله به صورت جزیی و عمده همین موقع از سال است.

مهم ترین عوامل تعیین کننده قیمت زرشک موارد زیر است :

  1. میزان محصول موجود در بازار
  2. حجم خرید زرشک
  3. کیفیت و تازگی و یکدست بودن محصول
  4. چگونگی بسته بندی زرشک
  5. زمان خرید زرشک
  6. نوع زرشک خریداری شده

اگر چه دو شهر بیرجند و قاین محل کشت و تولید زرشک قرمز می باشند اما  مشهد مرکز اصلی خرید و فروش زرشک می باشد و قیمت این محصول در شهر مشهد بسیار منصفانه است.

مجموعه بهسانا یکی از مراکز تخصصی فروش عمده زرشک با قیمت مناسب می باشد و شما می توانید جهت استعلام قیمت عمده زرشک همین حالا با ما تماس بگیرید، کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما عزیران می باشند.

نکات طلایی در زمان خرید عمده زرشک

  • زرشک قرمز روشن و درشت و گوشتی باشد و از نظر ظاهری یک دست باشد.
  • خیلی خیس نباشد و خشک هم نباشد و کمی رطوبت داشته باشد.
  • زرشک خیلی تیره نباشد.
  • عطر زرشک به راحتی قابل استشمام باشد.
  •  پوچی و دانه های کرم خورده و ضایعات نداشته باشد و به اصطلاح کاملا سورت شده باشد.
  • زیاد چرب نباشد، زمان خرید فله زرشک مقداری را در مشت خود بریزید و مشت کنید اگر دست چرب شد آنرا نخرید یا زرشک را در آب بریزید تا روغن آن به راحتی در آب مشخص شود.

خرید عمده زرشک از مجموعه بهسانا

امروزه در فضای مجازی محصولات زیادی به فروش می رود که مزایای زیادی از جمله صرفه جویی در زمان و خرید بدون واسطه را فراهم کرده است.

امروزه زرشک هم به صورت عمده و جزیی به صورت آنلاین به فروش می رسد، البته در خریدهای اینترنتی کلاه برداریهای زیادی هم می شود.

 شما برای خرید عمده زرشک حتما باید آنرا از فروشنده ای قابل اعتماد و متخصص تهیه کنید تا محصولی با کیفیت را برای شما ارسال کند.

مجموعه بهسانا یکی از مراکز معتبر فروش عمده زرشک در شهر مشهد است و شما مشتریان عزیز جهت خرید عمده زرشک همین حالا می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 اگر قصد خرید زرشک در تناژ بالا را داشته باشید ما آنرا برای شما بدون واسطه تهیه می کنیم از این جهت شما زرشک مورد نظر خود را با قیمت مناسب تری نسبت به بازار تهیه خواهید نمود.

 قبل از خرید عمده اینترنتی زرشک می توانید  مقداری از زرشک مورد نظرتان را به عنوان نمونه از ما تهیه کنید تا از کیفیت آن مطمئن شوید.

خدمت به شما افتخار ماست.

لطفا برای لذت بیشتر ما و دوستانتان، در مورد این جاذبه نظر دهید...!

لطفا همه فیلدها را با دقت پر کنید