راهنمای خرید فرش ۷۰۰ شانه کاشان

770 2023/12/04
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 0 امتیاز : 0]

کاشان یکی از شهرهایی است که تولید کننده اصلی فرش در بازار ایران محسوب می‌شود. از زمان‌های خیلی قبل فرش کاشان از بهترین فرش‌های جهان بوده و به نام قالی کاشان معروف است. فرش یکی از لوازم اصلی در هر خانه‌ای به حساب می‌آید و نقش زیاد و موثری در دکوراسیون منزل داشته و تهیه آن جزء کارهای ضروری محسوب می‌شود. فرش‌ها در شانه‌های مختلف در بازار موجود هستند که فرش ۷۰۰ شانه کاشان از محبوب‌ترین انواع فرش‌ها در ایران است و توسط برندهای مطرحی چون فرشینه کاشان، فرش امیرکبیر و… ارائه می شود.

در هنگام خرید این فرش توصیه می‌شود موارد مختلفی که در این مقاله بررسی می شود را رعایت کنید.

نکات مهم در خرید فرش ۷۰۰ شانه کاشان

برای خرید فرش ۷۰۰ شانه باید نکاتی را در نظر بگیرید؛ در این صورت انتخاب بهتری را تجربه خواهید کرد. مهم‌ترین این نکات به شرح ذیل هستند:

قیمت فرش

قیمت از مهم‌ترین فاکتورهایی است که توسط خریداران مورد بررسی قرار می‌گیرد. قیمت فرش ۷۰۰ شانه کاشان به عوامل مختلفی بستگی دارد که از جمله آن می‌توان به تولید کننده، فروشنده، کیفیت، ضخامت و … اشاره کرد. بهتر است قبل از تهیه آن فرش مناسبی را انتخاب کرده و با توجه به بودجه‌ای که دارید، اقدام‌ کنید.

فرشینه به عنوان یکی از برترین برندهای ارائه دهنده فرش 700 شانه کاشان، درباره قیمت فرش، نکات زیر را گفته است:

فرش ۷۰۰ شانه همانطور که با تراکم های مختلف بافت میشود قیمت های متفاوتی هم دارند . با بالا رفتن تراکم قیمت فرش ۷۰۰ شانه نیز افزایش پیدا میکند . فرش ۷۰۰ شانه از محصولات خاصی در فرش هست که با تراکم های مختلف تولید میشود بخاطر همین قیمت های مختلفی در بازار بابت این نوع محصول ارائه میشود”

 شانه و تراکم فرش

به تعداد گره یا ریشه در طول فرش تراکم گفته شده و شانه نیز همان تعداد گره‌های عرض فرش است. هر چه شانه و تراکم فرش بیشتر باشد، کیفیت آن بیشتر شده و طبیعتا وزن آن هم افزایش می‌یابد.‌ با کم و زیاد شدن شانه و تراکم فرش ظریف و یا ضخیم می‌شود که هر کدام مناسب استفاده در فضاهای مختلفی هستند.

فرش‌های ظریف برای فضاهایی که رفت و آمد کم است، مناسب بوده و بیشتر در پذیرایی استفاده می‌شود، اما در مقابل فرش‌هایی با ضخامت بالا چون دوام و ماندگاری بیشتری دارند، بهتر است در فضاهای پر رفت و آمد استفاده شوند.‌

نخ فرش

در زمان خرید فرش ۷۰۰ شانه ارزان قیمت کاشان باید به نخ آن نیز توجه کرده و بهترین نخ را انتخاب کنید. الیافی که در فرش‌های ماشینی استفاده می‌شود، چند نوع هستند که پرمصرف‌ترین آن‌ها شامل پلی پروپلین، پلی استر، اکریلیت هیت ست و بی سی اف می‌شود. از بین این نخ‌های ذکر شده، اکریلیت هیت ست بهترین نخ ماشینی است که پرزدهی خیلی کمی داشته و مقاومت خوبی در برابر گرما دارد.

ضخامت فرش

ضخامت فرش 700 شانه معمولا ۱۰ میلی متر است. این فرش‌ها ضخامت مناسبی دارند و میتوان با لمس نخ خاب فرش آن را سنجید. ضخامت مناسب سبب شده علاوه بر آنکه برای نشستن مناسب باشند، جا به جایی آن نیز راحت‌تر انجام شود.

توجه به متراژ فضا

 از دیگر نکات مهم در زمان خرید فرش ۷۰۰ شانه کاشان توجه به متراژ فضا است.‌ اگر خانه شما کوچک است و با پهن کردن فرش می‌خواهید، بزرگتر به نظر برسد، باید دقت بیشتری داشته باشید. برای این کار توصیه می‌شود فرش‌های رنگ روشن انتخاب کنید. اگر نور اتاق کم است، بهتر است فرش رنگ روشن بخرید تا اتاق نور بیشتری داشته باشد و زیبایی آن بیشتر شود؛ همچنین اگر فضای خانه بزرگ است و می‌خواهید جمع و جور به نظر برسد، بهترین انتخاب فرش‌هایی با زمینه تیره هستند.

طرح و رنگ

 فرش‌ها در طرح و رنگ مختلف و متنوعی موجود هستند که در زمان خرید باید به آن توجه کرد. با توجه به دکوراسیون فضای خود رنگ و طرح مناسبی را انتخاب کنید تا با یکدیگر همخوانی داشته باشند.

انتخاب طرح و رنگ مناسب

با انتخاب طرح و رنگ مناسب فرش 700 شانه کاشان بدون شک با محیط و دکوراسیون شما سازگار بوده و زیبایی بیشتری را به محیط می‌دهد. برخی از موارد مورد توجه در انتخاب طرح و رنگ مناسب عبارتند از:

گرد و غبار محیط: اگر فضایی که می‌خواهید فرش را در آن پهن کنید، گرد و غبار زیادی دارد، از فرش‌های با کیفیت و با طرح تیره انتخاب کنید.

مکان پهن کردن فرش: در زمان انتخاب طرح و رنگ فرش مشخص کنید که فرش را برای کجا می‌خواهید. به طور مثال اتاق خواب چون رفت و آمد کمتری دارد، فرش‌های کوچک با طرح ملایم انتخاب کنید. برای پذیرایی نیز چون رفت و آمد بیشتر است، باید یک فرش بزرگ و دوام و کیفیت بیشتر تهیه کرد؛ همجنین رنگ‌بندی آن باید با دیگر وسایلی که در پذیرایی قرار دادید، همخوانی داشته باشد.

توجه به سبک زندگی: با توجه به مدل زندگی خود باید طرح و رنگ فرش را انتخاب کنید. اگر بچه کوچک در منزل داشته و یا از حیوان نگهداری می‌کنید، احتمال زود کثیف شدن آن بالاست. در این مواقع بهتر است رنگ‌های تیره با طرح‌های شلوغ انتخاب کنید تا کثیفی کمتر مشخص شود.

به طور کلی این نکات به شما کمک می کند که بهترین فرش 700 شانه را تهیه کنید. برند فرشینه کاشان یکی از بهترین فروشگاه ها برای خرید فرش به صورت حضوری و اینترنتی است. شما در این وب سایت می توانید مشخصات انواع فرش را با هم به راحتی، مقایسه و بهترین محصول را انتخاب و با شرایط و قیمت عالی، خریداری کنید.

لطفا برای لذت بیشتر ما و دوستانتان، در مورد این جاذبه نظر دهید...!

لطفا همه فیلدها را با دقت پر کنید