Unique

اطلاعات کامل درباره هتل ها

12859 2016/05/02
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 4 امتیاز : 5]

یکی از دغدغه های سفر، انتخاب و رزرو محل اقامت در هتل است. امروزه با داشتن کارت اعتباری و اینترنت می توانید جای خود را در هتل مورد نظر در هر کجای دنیا رزرو کنید. برای این منظور کافی است به سایت http://WWW.booking.com بروید و اتاقی را در هتل مورد نظر رزرو نمایید. بهتر است که این رزرو به صورت free cancel باشد تا اگر نرفتید، هزینه هتل از کارت اعتباری شما کم نشود. البته برخی از سایت های آژانس های ایرانی هم همین کار را می کنند، که در اینترنت می توانید آنها را پیدا کنید.

پس از موفقیت در رزرو، سند آن به آدرس ایمیل شما ابلاغ می شود. بدین ترتیب با خیال راحت و فرصت کافی مناسب ترین جا را رزرو می کنید. اگر انگلیسی بلد نیستید مهم نیست، یک نفر که کمی انگلیسی می داند می تواند این کار را برای شما انجام بدهد.

در سایت http:/WWW.tripadvisor.com: هم می توانید نظر کسانی را که قبلا به هتل مورد نظر رفته اند را در مورد آن هتل ببینید. اما قبل از هر چیز باید با مشخصه های انواع هتل ها با رتبه های دو، سه، چهار و پنج ستاره آشنا شویم.

هتل های 2 ستاره

2

تمیزی و راحتی و دکوراسیون منظم و هماهنگ از الزامات این هتل ها می باشد. اطلاعات کاملی درباره ارائه رتبه هتل های دو ستاره در زیر آمده که مستلزم به داشتن تمام این موارد نیست:

خانه داری بسیار خوب ، دکوراسیون جذاب  و وجود تلویزیون رنگی در تمام اتاق ها، مبلمان با کیفیت، دارای رستوران با قابلیت ارایه سرویس در هر وعده غذایی، استخر شنا، خدمات رسانی به اتاق ها ، ورودی هتل با ظرفیت مناسب، تخت هایی با اندازه معمولی و بزرگتر، سرویس حمام خوب و زیبا، قفسه های کافی، امکانات تفریحی، حوله و صابون با کیفیت بالا، پرسنل آموزش دیده و لاندری و روم سرویس.

هتل های 3 ستاره

3

این نوع هتل ها دارای چشم انداز زیبا و امکانات گسترده هستند. اطلاعات کاملی در مورد ارائه رتبه هتل های سه ستاره در زیر آمده که مستلزم به داشتن تمام این موارد نیست :

نظافت و خانه داری و نگهداری عالی، هال بزرگ با طراحی جذاب، فضای پذیرش فعال 24 ساعته، اتاق های بزرگ و راحت، نورکافی و عدم سرو صدا، فضای نشیمن با دکوراسیون جذاب و گاهی نقاشی روی دیوار، مبلمان با کیفیت بالا، سیستم مرکزی تهویه هوا و سیستم حرارتی،
اتاق های مفروش شده با کیفیت بالا و دارای تشک های عالی، ترموستات کنترل درجه دما، سرویس حمام زیبا که بعضی از آنها دارای وسایل آرایشی، صابون و حوله با کیفیت عالی است.

دارای سوئیت اتاق لوکس، محدوده زمانی گسترده جهت سرویس دهی به اتاق ها، وجود دو دستگاه تلفن یکی کنار تخت و دیگری در حمام یا روی میز، استخر شنا در محوطه ساختمان یا نزدیک آن، خدمات بیدارکردن، وجود بیش از یک رستوران با غذای عالی، امکانات تفریحی برای میهمان از قبیل سونا، گلف و ارایه خدمات ویژه از قبیل اتاق ملاقات، پارک اتومبیل توسط مستخدم.

هتل های 4 ستاره

4

این هتل ها نه تنها باید کلیه خدمات لازم را ارائه بدهند بلکه باید از خود هویتی داشته باشند . تأمین راحتی و آسودگی میهمانان هدف اصلی کارکنان می باشد، آنها آموزش دیده ، کارآمد و آگاه و مؤدب می باشند. این نوع هتل ها دارای امکانات متنوعی هستند. ارائه رتبه چهار ستاره مستلزم داشتن بعضی و نه همه موارد زیر می باشد :

خانه داری و نگهداری فوق العاده از هتل، اتاق و فضای سبز، طراحی ساختمان به صورت خاص و جالب، هال ورودی لوکس، مبلمان بسیار خوب، فضاهای عمومی، آثار هنری، کیفیت بالای فرش و گل تازه، چشم انداز محیط طبیعی و فوق العاده، فضای مناسب و دکوراسیون جذاب برای پذیرش، رزرواسیون بسیار سریع و کار آمد، کارکنان متعهد با یونیفرم، وجود دربان، مدیریت متخصص، تجهیزات عالی، رستوران و غذاهای متنوع، خدمات رسانی عالی به اتاق ها، وجود اتاق های بزرگ با نور کافی و مبل مناسب و زیبا، دارای تلویزیون و دکوراسیون عالی و تزئین شده با کارهای هنری، دو تلفن یکی در کنار تخت و دیگری روی میز، دارای تشک راحت و پتوی اضافه و تخت های بزرگ و معمولی، سرویس دهی بصورت دو مرتبه در روز به اتاق ها، حمام بسیار تمیز با صابون و وسایل آرایش و حوله ، جعبه کمک های اولیه، آیینه مناسب جهت اصلاح و آرایش، سیستم خشک کن دست، در اختیار قرار دادن لباس های راحت به میهمانان، سیستم روشنایی هوشمند در حمام و اتاق خواب و سایر امکانات مثل حمل و نقل، روزنامه رایگان و …

هتل های 5 ستاره

5

این نوع هتل ها در ردیف اول قرار دارند . قوانین و استاندارد مربوط به هتل پنج ستاره و کیفیت آن همواره باید ثابت نگه داشته شود. ارائه رتبه پنج ستاره مستلزم داشتن بعضی و نه همه موارد زیر می باشد :

معماری و دکوراسیون زیبا و منحصر به فرد، نگه داری و خانه داری منحصر به فرد و مستمر، دارای بیش از 100 اتاق، هال ورودی، اتاق مهمان، فضای عمومی تزئین شده با کارهای هنری، مفروش شده با کیفیت بالا، لابی بسیار زیبا، دفتر پذیرش بسیار منظم در فضای کافی و آرام.

کارکنان در هتل 5 ستاره : دارای نگهبان و سرویس 24 ساعته، پرسنل آموزش دیده و متعهد، بسیار مرتب و یونیفرم پوشیده با لباس های شیک، مؤدب و آگاه و کار آمد و روابط عمومی خوب، نسبت به رفع نیازهای مهمانان متعهد هستند و بسیار عالی سرویس می دهند. دارای مدیر حرفه ای و متخصص، سازگاری و هماهنگی سرویس ها، تداوم نگهداری و خانه داری بی عیب و نقص.

تزئین اتاق ها با استفاده از اشیاء عتیقه، دارای 3 تلفن (کنار تخت ، روی میز و داخل حمام)، تمیز کردن اتاق بصورت دو مرتبه در روز، سرویس حمام زیبا و مدرن، دارای رستوران های عالی و غذاهای متنوع  و سرویس غذا دهی، امکانات رستوران جذاب، سرویس حمل و نقل، مغازه و فروشگاه پوشاک، یخچال در داخل اتاق ها با انواع نوشیدنی.

نکته مهم : نکته مهم درباره ستاره هتل ها این است که هتل ها را از یک تا 5 ستاره طبقه بندی می نمایند درحالی که مهمان پذیرها، مهمان سراها و هتل آپارتمان ها را از یک تا 3 ستاره طبقه بندی می کنند. به تعبیری هتل آپارتمان 3 ستاره در گروه خود با هتل 5 ستاره در گروه خود قابل مقایسه است و این دو نوع  از مراکز اقامتی از نظر کیفیت و خدمات دهی در گروه خودشان بهترین هستند.

متل Motel

Motel

متل تلفیقی از دو واژه Motor و Hotel و اساسا ماهیت بین راهی داشته و معمولا خارج از شهر ها قرار دارد.

در تعریف متل می توان گفت که هتلی است که در آن مسافران می توانند با خودروی شخصی وارد شده و حتی خودرو را مقابل درب اتاق خود پارک نمایند .

یکی از مشخصه های اصلی متل ها عدم وجود لابی در آنهاست  چرا که میهمانان به مجرد وارد شدن به متل نیاز به پیاده شدن کلید اتاق خود را از رسپشن دریافت نموده و مستقیما به سمت اتاق خود رانندگی می نمایند.

هتل پانسیون Hotel Pension

Pension

هتل پانسیون در شهر واقع شده و تعدادی اتاق، یک سالن غذاخوری، کتابخانه و سالن مطالعه و اتاق تلویزیون در آن پیش بینی و آماده شده است.

پانسیون اتاق را معمولا به صورت ماهانه و یا سالانه اجاره داده و مشتریان دیگری را از خارج هتل برای صرف غذا نمی پذیرد. بر همین اساس معمولا سالن غذاخوری پانسیون فقط به اندازه احتیاج اتاق ها در نظر گرفته  می شود. در پانسیون ها مقررات خاصی وجود دارد و مسافران می بایست در ساعات معینی برای صرف صبحانه، نهار و شام سرمیز حاضر شوند و تا ساعت مشخصی نیز درب ورودی پانسیون باز است.

ریزورت هتل Resort Hotel

Resort

به هتل هایی اطلاق می شود که  معمولا نزدیک چشمه های مواد معدنی و یا ساحل قرار دارند (هتل های مخصوص استراحت ).

آپارتمان Apartment : عبارت است از یک هال و پذیرایی با یک، دو و سه اتاق خواب که هر کدام دارای دو تخت است. درصورتی که دو اتاق باشد، معمولا یک اتاق یک تخت دو نفره (دوبل) و اتاق دیگر دو تخت یک نفره (توئین) خواهد داشت. هر آپارتمان یک حمام مشترک دارد و یک آشپزخانه کوچک معمولاً در قسمت پذیرایی به تعداد کافی صندلی با مبل راحتی وجود دارد.

هتل آپارتمان Apartment Hotel

Apartment Hotel

اگر در هتل امکان پذیرایی از مسافران به دلایل گوناگون کاهش یابد، هتل آپارتمان شکل می گیرد. در هتل آپارتمان ها وسایل آشپزی وجود دارد و نیازی به رستوران احساس نمی شود.

اقامت در هتل آپارتمان بسیار شبیه به اجاره آپارتمان است با این تفاوت که قرار داد اجاره ای وجود ندارد و مسافر هر وقت بخواهد، می تواند با هتل تسویه حساب نموده و آنجا را ترک نماید. برخلاف هتل ها که دارای شرایط سختی هستند هتل آپارتمان ها دارای انعطاف پذیری بالائی بوده و انواع بسیار متفاوتی دارند. معمولا شبیه هتل ها ساخته می شوند و دارای تعداد زیادی آپارتمان می باشند.

دوره اقامت در آنها بسیار متفاوت بوده و از چند روز تا چند ماه متغیر است . معمولا قیمت آنها از هتل های هم ردیف پایین تر است. مسافرینی که در آن اقامت می گزینند آنرا به مثابه خانه خود انگاشته که موقتاً از محل اصلی زندگی آنها به دور است. بنابراین هر آنچه که در خانه فراهم است ممکن است در هتل آپارتمان نیز فراهم باشد.

ویژگی انواع اتاق ها در هتل

اتاق یک نفره : اتاق یک نفره که سینگل نامیده می شود دارای یک تخت می باشد و اختصاراً با علامت SGL نشان داده می شود.

اتاق دو نفره : اتاق دو نفره دبل یعنی اتاقی که یک تخت دو نفره به هم چسبیده دارد و اتاق دو نفره توئین اتاقی است که دو تخت مجزا دارد و اختصاراً با علامت DBL نشان داده می شود.

اتاق سه نفره : اتاق سه نفره که تریپل نامیده می شود. دارای 3 تخت تک نفره و یا یک تخت تک نفره و یک تخت دو نفره به هم چسبیده می باشد و اختصارا با علامت TPL نشان داده می شود.

سوئیت Suite : به اتاقی گفته می شود که اتاق جلوی آن مختص پذیرایی و پشت آن اتاق خواب قرار گرفته است . در بعضی از هتل ها قسمت پذیرایی در پایین و چند پله بالاتر اتاق خواب و حمام قرار دارد (دوبلکس) . البته می توان در سوئیت یک آشپزخانه کوچک نیز دایر نمود .

استودیو Studio : به اتاق هایی گفته می شود که در بدو ورود به شکل اتاق پذیرایی دیده می شود ولی در صورتی که مبل ها یا کاناپه ها را بصورت تخت خواب در آورند حکم اتاق خواب را خواهد یافت. از این رو روزها اتاق پذیرایی و شب ها اتاق خواب است. البته کاناپه ها طوری ساخته شده اند که می توان بالش و پتو و ملحفه را داخل آن جای داد . اتاق استودیو حمام نیز دارد . استودیو
می توان آشپزخانه  کوچکی نیز داشته باشد.

کانکتد روم Connected Room : دو اتاق تودرتو را می گویند، هر دو اتاق به راهرو اصلی هتل راه دارد و هر کدام به تنهایی یک اتاق کامل است و حمام جداگانه ای هم دارد.

این دو اتاق به وسیله یک در از وسط به هم متصل است. چنانچه یک خانواده چهار نفره چنین اتاقی را درخواست نماید، بچه ها در یک اتاق و پدر و مادر در اتاق دیگر اقامت خواهند نمود، بدون این که درب راهرو اصلی را باز کنند، دو اتاق از درب وسط می توانند با هم در ارتباط باشند.

کابانا Cabana : اتاقی است همکف که پنجره آن به محوطه ای باز می شود که متصل به استخر شناست و برای تعویض لباس از اتاق مخصوص خود استفاده می کند.

فیستاسوئیت Fiesta Suit : این نوع سوئیت ها معمولا در هتل هائی قرار دارند که دارای سالن عروسی است و پس از پایان مجلس عروسی، برای استراحت و خواب در اختیار عروس و داماد قرارمی گیرد. معمولا مخارج این سوئیت جزو هزینه های مجلس عروسی منظور می شود و حساب جداگانه ای ندارد.

اتاق های دیگری هم در هتل ها و متل ها وجود دارند که بنا به علاقه و تمایل مسافران در اختیار آنان گذاشته می شود که عناوین آنها در جدول “انواع اتاق” آورده شده است.

تختخواب تاشو (Extra Bed)

چون تعداد افراد بعضی از خانواده ها زیاد و بیش از تعداد تخت خواب های اتاق است، استفاده از تخت اضافی ناگزیر خواهد بود. تخت خواب های اضافی را اکسترابد می نامند. این تخت ها در طبقات هتل وجود دارد و بر اساس فرمی که رسپشن به خانه داری می دهد، در اختیار اتاق ها گذاشته می شود. این تخت ها از نوع تاشو می باشند و علت این که بایستی طی صدور فرمی تحویل شود این است که بابت تخت اضافی، وجه اضافی از مسافران دریافت می شود که به حساب اتاق منظور می گردد. از این فرم نسخه ای نیز به کشیر (صندوق) میرود تا وجه تخت اضافی به حساب اتاق نوشته شود.

تختخواب بچه

مسافرینی که بچه به همراه می آورند، معمولا نیاز به تختخواب بچه دارند، زیرا تخت خواب های مسافرین برای بچه مناسب نیست و احتمال دارد بچه از روی تخت های معمولی و مخصوص بزرگسالان به زمین بیافتد. این نوع تخت ها هم طی فرمی که قبلا اشاره شد به اتاق اضافه می شود و وجه اضافی به حساب منظور می گردد. تخت خواب بچه رو تشکی مشمع نیز دارد که مانع از رسیدن رطوبت از بچه به تشک می شود.

لطفا برای لذت بیشتر ما و دوستانتان، در مورد این جاذبه نظر دهید...!

لطفا همه فیلدها را با دقت پر کنید