عوامل موثر در باردار و نوزادی فرزندان

1810 2023/08/05
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 0 امتیاز : 0]

امروز روزی بود که میفهمیدم موجود زنده ایی که چند ماه حسش میکنم و باهاش زندگی میکنم دختره یا پسر ،برای هیچ پدر و مادری اهمیت نداره جنسیت فرزندش سلامتیشه که از همه چی تودنیا مهم تر هست ولی یه حسی ته دلم بود که میگفت پسره و قرار تا اخر عمر هوامو داشته باشه …تو این فکرا بودم که صدای زنگ شنیدم ،… منتظر مامانم بودم تا باهم بریم ،رسیدیم مطب و منتظر شدم…. نوبتم که شد تا صدای قلبش شنیدم اشکم بند نمیومد هیچی شیرین تر از این لحضه نیست با صدای دکتر به خودم اومدم که گفت یه گل پسر سالم داری از ذوق و خوشحالی نمیتونستم چیکار کنم. ذهنم درگیر خرید وسایل شد کلی ذوق داشتم برای خریدشون ولی نمیدونستم باید از کجا شروع کنم یه سر تو اینترنت زدم که بر خوردم سایت بی بی لایف که کلی مقاله داشت،که این روزا واقعا بدردم میخورد.یکی از مقاله هاشون راجب تغذیه مادران در بارداری بود خوب میدونین که :تغذیه ما مادرا برای سلامتی نوزاد خیلیی قابل اهمیت است. چه غذاهایی مصرف کنیم که دارای ویتامین باشد ،فیبر وجود در بعضی از غذاها برای مادر باردارخیلی مفید است . خیلی از مشکلات کودکان از بی قراری زیاد ، کم بود وزن،اضافه وزن ابتدای به دنیا اومدن نوزاد مربوط به تغذیه مادران در بارداری است.بهتره مادران 6 ماه قبل ازتصمیم به بارداری با مشاوره منظم با پزشک و با رعایت رژیم های مناسب به دیابت دوران بارداری و خستگی مفرد و…. جلوگیری کنند.تغذیه در بارداری در هوش جنین بسیار تاثیر دارد ،مواد غذایی شامل: اسید فولیک،اهن،امگا3،ویتامین های گروه بی ،محصولات لبنی ،ماهی و غلات ،تخم مرغ ،لوبیا و نخود،انواع مغذها ،دانه روغنی  و…. به ارتقای هوش  جنین بسیار کمک میکند.

عوامل مضرر بارداری

عواملی که در بارداری باعث خونریزی و لکه بینی  میشود:عفونت،پلیپ های رحمی،ترشحات رحمی،اقباضات رحمی اتفاق میوفتد که در بعضی مواقع سرع باید به پزشک مراجعه کنید.

یکی دیگر از عواملی که در بارداری مضرر است خوردن سردی است که باعث مشکلات گوارشی ،دلپیچه و اسهال میشه و امکان خطر سقط بالا میبرد .باید در خوردن سردی ها و گرمی ها رعایت کنید تا جنین سالم تری داشته باشین.از خوردن مشروبات الکی،سیگار ،قهوه و کافیین بهتر است خوداری کنید و در صورت استفاده از مواد شیمیایی و دارو ها از قبل با دکتر مشورت کنید.

چگونه فرزند زیبا تری داشته باشیم؟

یکی از مطالبی که مادران دوست دارند بدونن چگونه فرزند زیبا تری داشته باشند:تغذیه های مناسب در زیبایی فرزندان بسیار تاثییر گذار است مثل:شیر ،نارگیل،زعفران،کره،بادام،اب انگور،تخم مرغ،پرتقال،اناناس،به سیب،انارو…..

اسید فولیک یکی از مهم ترین مواد معدنی است که در بدن مادران باردار برای تشکیل سلول های مغز کودک درون رحم بسیار مهم است و مصرف منظم این مکمل کمک بسیاری به پوست و موهای جنین میکند که با مصرف مواد غذایی مانند اسفناج،مرکبات ،عدس،ماکارونی و غلات صبحانه دریافت میشود.

شاید شما هم شنیده باشید زعفران در دوران بارداری باعث سقط جنین میشود ولی  زعفران باعث زیبایی و احساس ارامش در جنین میشود ولی باید در خوردن ان رعایت کنید و حتما سه ماه سوم باردای با اجازه پزشک مصرف شود .

کره یکی از بهترین روشن کنندگان پوست جنین است که برای مادران باردارم مقوی است و بادام هم یکی از تاثییر گذارترین عامل برای زیبایی نوزاد و تقویت عضلات نوزاد است که بهتره بادام پودر کنید و با شیر نوش جان کنید.

پرتقال برای ارامش و زیبایی جنین خیلی خوب است به دلیل ویتامین سی بالا موجود در این میوه هم برای رشد جنین درون رحم مادر هم باعث شفافیت پوست نوزاد میشود و اب اناناسم بر زیبایی نوزاد تاثیر چشم گیری دارد.

وسیله مورد نیازنوزادان

این روزا با بالا رفتن هزینه ها بهتره از وسایل غیر ضرروری برای نوزادان خودداری کنید چون نوزادان به سرعت رشد میکنند و لباس هایی با سایزهای کوچک زیاد مورد استفاده قرار نمیگیره و حتما فصله به دنیا امدن نوزاد در نظر بگیرید.چند وسیله مورد نیاز نوزاد هست که ضروریی هست مثل:لوازم شیردهی،حمام وبعداشت،پوشک نوزاد،لباس ،وسایل ایمنی حمل نوزاد لوازم مخصوص سرویس خواب …..

با بالا رفتن سن کودکان نیاز به تخت کمد بزرگ تری هست پس چه بهتر تختی انتخاب کنید که سایزش قابل تغییر باشه و جنسی انتخاب کنید که تظمین شده باشه و خیالتون برای چند سال راحت باشه .به رنگ اتاق نوزادان توجه کنین و تحقیق کنین به گفته روانشناسان رنگ ها بسیار پراهمیت هستندبر ذهن و روان نوزاد تاثیر میذارد.

یکی دیگه از مهم ترین وسایل نوزاد وسایل ایمنی هست به دلیل کنجکاوی و کشف اطرافشون نمیشه ان هارا از همه چی منع کرد بهتر است مواضبت هارا بیشتر کرد مثل:محافظ کلیدوپیز،محافظ پله،محافظ تخت،دما سنج و…

به دلیل استخوان بندی ظزیف نرم نوزادان در ابتدا تولد بهتره از وسایل حمل کودک و کالسکه های مناسب و ایمن صندلی ماشین،کریر،اغوشی نوزادو…..استفاده کنید حتما در کنار زیبایی که دارن کیفیت هم مورد بررسی قرار دهید.

لباس های نوزاد باید از جنس های ضد حساسیت باشه حتما از مارک های مرغوب و نخی ونرم استفاده کنین و ترجیحا لباس همان فصل را در ابتدا بگیرید مواضب تنگی یا بیش از اندازه شادی ان باشید تا کودک دچار مشکل نشود.

یکی از محصولاتی که خیلی به نظرم برای ما مادران کاربردی  و من تازه دیدم تاب برقی است که با داشتنش مطمعنن به همه کارها و روزمرگی ها میشه رسید ،بهترین وسیله سرگرم کننده و جای خواب مناسب برای نوزادان و با داشتن ریموتش تو اشپزخونه هم باشیم قابل دسترسی است وبا اویز عروسکی و پشبندی که داره حسابی خیالمون راحت میکنه حتما به نظرم یه نگاهی بهش بندازین از اون وسیله هایی هست که میگین کاش زودتر خریده بودم.

همه این مقالات مفید به صورت کامل در سیسمونی شیراز موجود است که یکی دیگه از مقالاتشون که شاید بدرد شمام بخوره راجب  زردی نوزاد در بارداری است که هر مادری نگران میکند و کارهایی که باید قبل از به دنیا امدن نوزاد انجام دهیم که جنین زردی نداشته باشد ،اگر در 24 ساعت اولیه زردی در نوزاد دیدید علامتی است که بیماری زمینه ایی جدی پشت زردی هست و سریع با پزشک مطرح کنید. به امید سلامتی همه نوزادان و مادرانشان دوست داشتم این سایت شما هم داشته باشین چون بسیار کاربردی و مطالب مورد نیاز مادران داند.

لطفا برای لذت بیشتر ما و دوستانتان، در مورد این جاذبه نظر دهید...!

لطفا همه فیلدها را با دقت پر کنید