بهترین ضد آفتاب برای پوست چیست؟ + نکات مهم برای مراقبت

699 2024/01/11
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 0 امتیاز : 0]

برای داشتن پوستی سالم و جذاب، لازم است یک روتین پوستی روزانه و مداوم داشته باشید. استفاده از بهترین ضد آفتاب اولین اقدامی است که باید در این راستا انجام دهید؛ زیرا اشعه های مضر نور خورشید به راحتی می­توانند روی پشت شما تاثیر منفی بجا بگذارند. امروزه انواع مختلفی از ضدآفتاب ها در بازار موجود هستند که هر کدام با ویژگی­هایی که دارند می­توانند به شما کمک کنند. در ادامه، با ما همراه باشید تا با بهترین ضد آفتاب های ضد لک از برندهای ایرانی و خارجی آشنا شوید.

ویژگی های بهترین ضد آفتاب برای پوست

بهترین ضدآفتاب برای پوست صورت باید ویژگی­های زیادی داشته باشد تا بتواند در کنار رفع مشکلات پوستی صورت، از بروز مشکلات جدید نیز جلوگیری کند. مهم­ترین ویژگی­های ضد آفتاب مناسب پوست عبارتند از:

دارای  SPF مناسب

انتخاب ضد آفتاب با فاکتور حفاظتی (SPF) مناسب بسیار حائز اهمیت است. برای روزهای عادی، SPF 30 مناسب بوده و در صورت نیاز به حفاظت بیشتر در مواجهه با افتاب شدید، از SPF 50 استفاده کنید.

ضد جوش

ضد آفتاب با خاصیت ضد جوش می تواند از تحریک پوست و ایجاد جوش های آزاردهنده جلوگیری کند. این محصولات عمق پوست را تمیز نگه داشته و از انسداد منافذ چربی جلوگیری کرده و در نتیجه از ظهور جوش ها پیشگیری خواهد کرد.

ضد چروک

ضد آفتاب ضد چروک نیز علائم پیری پوست را کاهش می­دهد. مواد ضد چروک مانند رتینول و پپتیدها در ترکیبات این محصولات می­توانند به تجدید سلول های پوستی کمک کرده و خطوط و چین های پوست را کاهش دهند.

حاوی مواد آبرسان و مرطوب کننده

استفاده از ضد آفتاب با مواد آبرسان و مرطوب کننده به حفظ رطوبت پوست کمک می کند. این مواد از خشکی پوست در سرما جلوگیری کرده و تا حد امکان پوست را نرم و لطیف نگه می دارند.

فروشگاه اینترنتی رز زیبا درباره ضد آفتاب های مناسب پوست خشک، نکات زیر را گفته است:

پوست های خشک آسیب پذیری بالاتری نسبت به بقیه پوست ها دارند و در مدت زمان کوتاهی رطوبت خود را از دست می دهند. بنابراین پوست های خشک به ضد آفتابی نیاز دارند که هم منافذ پوستشان باز بماند و هم رطوبت و چربی پوست حفظ شود. ضد آفتاب های پوست خشک، حاوی روغن و آبرسان است، میتوانند به راحتی رطوبت پوست شما را تا مدت زمان طولانی حفظ کرده و پوست شما را نرم نگه دارد.

حاوی فیلترهای UVA و UVB

قبل از خرید ضد آفتاب از وجود فیلترهای موثر برای هر دو نوع اشعه مضر یعنی UVA و UVB مطمئن شوید. اشعه UVA باعث پیری زودرس پوست می شوند، در حالی که اشعه UVB مسئول ایجاد سوختگی و آفتاب سوختگی هستند.

ضد لک

ضد افتاب با خاصیت ضد لک دارای اس پی اف ۵۰ بوده و می تواند از پوست در برابر اشعه UVA و UVB  محافظت کند. این ضد آفتاب در کنار دیگر محصولات روتین پوستی می تواند لکه های تیره صورت را به مرور زمان کاهش دهد و از بروز لکه های قهوه ای جدید نیز جلوگیری کند.

ضد آب و مقاوم در برابر تعریق

بهترین ضد آفتاب برای پوست صورت باید در برابر آب و تعریق مقاوم باشد و هنگام فعالیت های ورزشی یا فعالیت های بدنی از بین نرود.

نکات مهم برای مراقبت از پوست

برای داشتن پوستی سالم و تمیز بهتر است حین استفاده از ضد آفتاب نکات زیر را رعایت کنید.

  1. استفاده روزانه: ضد آفتاب را به صورت روزانه (حتی در روزهای ابری) و در هر فصل سال استفاده کنید. تابش های UV حتی در هوای ابری نیز وجود داردند.
  2. استفاده از ضد آفتاب به مقدار کافی: در طول روز مقدار زیادی از ضد آفتاب را به پوست خود بزنید تا در برابر آفتاب و اشعه­های خورشید محافظت کند. بر اساس توصیه ها، هر بار حداقل 2 الی 2.5 بند انگشت ضد آفتاب برای صورت و گردن استفاده شود.
  3. تمدید مداوم ضد آفتاب: ضد آفتاب را بر اساس SPF که دارد، باید هر 2 تا 3 ساعت یک بار تمدید کنید. برای اینکار می­توانید در مرحله اول از ضد آفتاب رنگی استفاده نمایید و دفعات بعد، ضد آفتاب بی رنگ را به صورت خود بمالید.
  4. مراقبت از پوست صورت با سایر وسایل: برای مراقبت از پوست، تنها ضد آفتاب کافی نیست. برای این کار می­توانید از اقلامی مانند کلاه نقاب دار، عینک آفتابی و… استفاده نمایید.

 

بهترین ضد آفتاب را از کجا بخریم؟

خرید محصولات مراقبت از پوست و مو اهمیت زیادی دارد؛ بنابراین، در انتخاب فروشگاه باید بسیار دقت کنید، بخصوص اگر تصمیم به خرید آنلاین گرفته اید. اگر به دنبال بهترین ضدآفتاب برای پوست خود هستید، توصیه می کنیم به سایت رز زیبا سر بزنید. این فروشگاه سال ها است که انواع محصولات آرایشی و بهداشتی با کیفیت و استاندارد را ارائه می دهد و توانسته است مشتریان خاص خود را جلب کند. برای خرید، به سایت رز زیبا مراجعه کنید و انواع محصولات آرایشی و بهداشتی را از بهترین برندهای محصولات پوستی تهیه کنید.

لطفا برای لذت بیشتر ما و دوستانتان، در مورد این جاذبه نظر دهید...!

لطفا همه فیلدها را با دقت پر کنید