فوق تخصص رادیوتراپی در تهران و توصیه های طلایی درمان سرطان

1455 2023/07/22
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 7 امتیاز : 4.4]

 فوق تخصص رادیوتراپی در تهران برای درمان بیماران مبتلا به سرطان، چه ویژگی های متفاوتی نسبت به دیگر متخصصان درمان سرطان دارد؟

مقدمه:

در این مقاله طی مصاحبه با بهترین فوق تخصص رادیوتراپی در تهران، خانم دکترهلاله خوشبخت، که سابقه درمان قطعی درمان برای بیش از 5000 بیمار را در طی 7 سال گذشته در رزومه خود دارند، سوالاتی را در رابطه با این موضوع انجام دادیم که شما مخاطب محترم را به مطالعه آن دعوت میکنیم:

موضوعات:

  1. تخصص رادیوتراپی و پرتو درمانی چیست؟
  2. میزان اثر بخشی یک درمان رادیوتراپی چه میزان در نتیجه نهایی درمان موثر است؟
  3. غیر از تخصص پزشک چه عواملی باعث موفقیت بیشتر در درمان میشود؟
  4. پیش آگاهی لارم برای بیماران قبل از شروع درمان چه باید باشد؟
  5. آیا در حین درمان میشود پزشک خود را تغییر داد؟

تخصص رادیوتراپی یا پرتودرمانی چیست؟

فوق تخصص رادیوتراپی خانم هلاله خوشبخت در پاسخ به سوالات اعلام داشتند : این رشته پزشکی که با نام رادیوانکولوژی در سطح جهانی شناخته میشود شاخه ی پیشرفته تری از تخصص های درمان سرطان است که در طی 15 سال گذشته، بصورت جدی به سیستم درمانی سرطان اضافه شده است. این رشته بعد از هماتولوژی انکولوژی که صرفا در درمان سرطان های خون کاربرد دارد، به روش های درمانی خاص مانند رادیوتراپی ار نوع سه بعدی، IMRT،VMAT ،SRS ،SBRT ، توموتراپی، نقش بسیار مهمی در متلاشی کردن بافت های سرطانی جامد دارد.

فوق تخصص رادیوتراپی در تهران و ویژگی های آن

درمان سرطان های جامد عملا بدون پرتودرمانی های پیشرفته عملا به نتیجه نهایی، که درمان قطعی سرطان است، نخواهد رسید. فوق تخصص پرتودرمانی علاوه بر علمی که متخصصین خون وسرطان دارند، مسلط به روش هایی مانند پرتودرمانی پیشرفته و درمان های نوین سرطان، مانند ایمونوتراپی و هدف درمانی سرطان هستند. که این مهارت ها فقط دررشته تخصص رادیوانکولوژی قابل دستیانی میباشد.

درمان سرطان، یه پروسه درمانی چند تخصصی است. یکی ارعوامل موثر در شروع درمان موفق، رعایت ترتیب مراجعه به متخصصین حوزه سلامت سرطان است. باور اشتباه در میان مردم، بر این است که جراحی و یا شیمی درمانی ابتدایی ترین اقدامیست که باید انجام دهند. در صورتیکه امروزه و با پیشرفت علم، تشخیص این توالی های درمان، میبایست توسط فوق تخصص رادیوتراپی در تهران، انجام شود.

به این معنا که تشخیص داده شود که کدام روش از میان جراحی، شیمی درمانی، پرتودرمانی، ایمونوتراپی یا غیره، میبایست در ابتدا انجام شود و ترتیب ادامه درمان چیست؟ این اشتباهات پزشکی و شروع درمان از راه نادرست متاسفانه نتایج غیر قابل جبرانی دارد. لذا اکیدا توصیه میکنم بیمارانی که متوجه سرطان خود میشوند حتما ابتدا به رادیوانکولوژیست مراجعه کنند تا این پزشکان مسیر درست درمان را با جزییات به بیمار انتقال دهند.

نکته مهم دیگر در درمان سرطان، انتخاب صحیح بهترین فوق تخصص رادیوتراپی در تهران است. چرا که لازم به ذکر است که درمان سرطان فقط یکبار قابل انجام است و بیمار نمیتواند حین درمان پزشک خود یا روش درمانی را تغییر دهد.

متاسفانه نمیشود در درمان سرطان، صرفا به مسایل مالی و هزینه های تحت پوشش بیمه ای اتکا کرد. اکثر تکنیک های پیشرفته رادیوتراپی، در مراکز خاص و بسیاری اندکی در تهران ارایه میشود. متاسفم این را عرض کنم که هزینه درمان دراین مراکز بالاست و صرفا تا سقف پرداختی بیمه های تکمیلی، این هزینه ها قابل جبران است. اما خبر خوب اینکه نتیجه درمان ها با انتخاب درست پزشک و مرکز درمانی پیشرفته، شگفت انگیز بوده است.

بهترین راه و روش درمان سرطان

 بهترین فوق تخصص پرتودرمانی در تهران میتواند بیمار را برای انتخاب مراکز درمانی پیشرفته راهنمایی کند. لذا با توجه به توضیحات ارایه شده توصیه جدی در گام اول، انتخاب دقیق بهترین فوق تخصص رادیوتراپی در تهران است.

دکتر هلاله خوشبخت در ادامه فرمودند: برای انتخاب بهترین فوق تخصص، علاوه بر کسب اطلاعات از منابعی چون اینترنت، یا سوال و پرسش از آشنایان، و غیره، حتما یکبار به ملاقات حضوری پزشک انتخاب خود بروند. و از نزدیک همه جوانب را بررسی کنند. از پزشک خود بابت درمان های موفق گذشته سوال کنند، و میزان رضایتمندی بیماران قبلی را بررسی کنند. انتخاب بهترین متخصص پرتودرمانی اگر درست انجام شود، شما را در بهترین مسیر درمان سرطان قرار خواهد داد.

ایمونوتراپی و رادیوتراپی پیشرفته

ایمونوتراپی، جدیدترین روش درمان سرطان می باشد و توسط فوق تخصص رادیوتراپی انجام میشود. ایمونوتراپی، همان ایمنی درمانی است که امروزه یکی از جدیدترین روش های درمان سرطان محسوب می گردد. تا پیش از ظهور این روش جدید، روش هایی همچون: جراحی، شیمی درمانی و پرتو درمانی از جمله راه های درمان سرطان به شمار می آمدند و امروزه هم مورد استفاده قرار می گیرند و در درمان سرطان بسیار موثر هستند. اما اگر به دنبال شناخت بیشتر با ایمونوتراپی به عنوان یکی از جدیدترین روش درمان سرطان هستید؛ با ما همراه باشید.

ایمونوتراپی باعث تقویت سیستم ایمنی افراد مبتلا به سرطان می گردد. به همین جهت می توان سلول های سرطانی را با آن مشاهده کرد و به مقابله با آن ها پرداخت. سیستم ایمونوتراپی که به واقع می توان آن را یک نوع از درمان بیولوژیکی دانست؛ به سرطان یورش می برد تا سرطان شما را درمان سازد. داروهایی که در ایمونوتراپی به بیمار تجویز می شوند؛ سبب تقویت سیستم ایمنی بدن آن ها می گردد.

ایمونوتراپی به چه روشی گفته می شود و چگونه سبب درمان سرطان می شود؟

ایمونوتراپی، جدیدترین روش درمان سرطان به شمار می آید که امروزه توسط یک متخصص ایمونوتراپی مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به این که با ایمونوتراپی، می توان سیستم ایمنی بدن را تقویت کرد؛

این روش، به راحتی سلول های سرطانی را یافته، جلوی رشد آن ها را می گیرد و به آن ها حمله می برد. بنابراین در ایمونوتراپی، با ایجاد تغییراتی که در سیستم ایمنی بدن انسان به وجود می آید، به درمان سرطان کمک می شود.

در ایمونوتراپی به عنوان جدیدترین روش درمان سرطان، داروهایی به فرد بیمار تجویز می شود. باید خاطر نشان ساخت که این داروها مستقیما به تومورها حمله ور نمی شوند؛ بلکه آن ها فقط سبب تقویت سیستم ایمنی بیمار می شوند و همین عامل سبب تسریع در روند از بین بردن آن تومورها می گردد.

به واقع می توان گفت در بهترین روش درمان سرطان، از مواد تشکیل دهنده ارگانیسم های زنده به همراه رادیوتراپی پیشرفته استفاده می کنند تا سرطان را درمان کنند. بنابراین نوعی درمان بیولوژیک محسوب می شود.

با امید ریشه کن شدن سرطان

لطفا برای لذت بیشتر ما و دوستانتان، در مورد این جاذبه نظر دهید...!

لطفا همه فیلدها را با دقت پر کنید