lonely-planet-book

کتابهای لونلی پلانت

12680 2016/09/16
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 4 امتیاز : 4]

اگر به توریست های حرفه ای (عمدتا غربی) توجه کرده باشید همواره کتابی در دست دارند که این کتاب معمولا از مجموعه کتابهای معروف و محبوب راهنما و اطلاعات سفر، گردشگری و سیاحتی کشورهای جهان، از انتشارات لونلی پلانت (Lonely Planet) است. امروزه گردشگران جهان کتابهای راهنمای مسافرت یا کتابهای راهنمای جهانگردی لونلی پلانت را به عنوان یکی از تجهیزات سفر به همراه خود دارند. به همین دلیل مجموعه کتاب های راهنمای گردشگری لونلی پلانت بسیار پر کاربرد شده اند.

در این کتابهای راهنمای اطلاعات مسافرت، جاهای دیدنی و سیاحتی تمامی شهرها و مناطق یک کشور و راههای مختلف دسترسی به آنها و برنامه زمان بندی و هزینه های ورودی و غیره با دقت شرح داده شده است. همچنین می توان لیستی از هتل و رستوران های با کیفیت را در رنج های مختلف قیمتی به راحتی از این کتابها استخراج کرد.

نکات مفید این کتاب اینست که با آن می توان هزینه های روزانه سیاحت در یک کشور را تخمین زد و اطلاعات کلی را در مورد ساختار کشور مورد نظر و سبک و شیوه زندگی مردم، مراسم، جشنواره ها و جشنهای آن با ذکر تاریخ و جزییات بدست آورد.

اطلاعات جهانگردی در مورد شرایط و قوانین اخذ ویزا، بهترین زمان برای سفر از نظر شرایط آب وهوایی، راههای ورودی و خروجی کشور اعم از زمینی و هوایی و ذکر جزییات و مزایا و مشکلات هر کدام، همراه با نقشه های ریز و درشت و هزاران نکته مفید و کاربردی دیگر از دیگر مزایای این کتاب است.

این انتشارات برای هر کشور کتاب جداگانه ای نوشته است، اما اگر بخواهید به یک منطقه مثلا آسیا سفر کنید کتاب منطقه ای آن هم وجود دارد که در آن خلاصه ای از اطلاعات کشورهای آن منطقه وجود دارد.

مجموعه کتابهای راهنمای سفر لونلی پلانت به زبان انگلیسی است و چون در کتاب فروشی های ایران پیدا نمی شود، بسیاری از افراد آن را از اینترنت دانلود می کنند (مثلا در گوگل می نویسند دانلود کتاب لونلی پلانت و …)

لطفا برای لذت بیشتر ما و دوستانتان، در مورد این جاذبه نظر دهید...!

لطفا همه فیلدها را با دقت پر کنید