چک لیست سفر

13099 2018/11/03
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 2 امتیاز : 5]

برای مسافرت دغدغه ی بعضی ها درست کردن چک لیست است. بد نیست بدانید که لزوم تهیه چک لیست قبل از سفر چیست و چرا باید پیش از مسافرت چک لیست آن را تهیه کرد. ابتدا به معنای چک لیست می پردازیم. چک لیست به معنای تهیه لیست موارد مورد نیاز می باشد، این موارد می تواند بسته به سفری که در پیش رو دارید متفاوت باشد و یا بسته به جنسیت و سن افراد تغییر کند. چک لیست های این پست بر اساس سفرهای مردم ایران و ایرانیان تهیه شده است.

چرا باید قبل از سفر چک لیست تهیه کرد؟ این سوال برای عده ای که توسط دیگران مجبور به انجام این کار می شوند پیش می آید امّا قبل از انجام این کار بهتر است برای آنها دلایل تهیه آن را توضیح دهید. ضرورت تهیه چک لیست سفر قبل از حرکت کردن این است که شما می دانید چه لوازم ضروری را برای سفر کردن باید به همراه خود داشته باشید و چه لوازمی ضرورت حمل و نقل در سفر را ندارند. بعلاوه در برگشت از سفر شما با کمک چک لیست همراه می توانید تمام لوازم خود را بررسی کنید تا چیزی از قلم نیفتد.

حالا که ضرورت و ارزش چک لیست را متوجه شدید به سراغ روش های تهیه لیست لوازم سفر می رویم. در گام نخست شما باید بدانید که با چه وسیله ای می خواهید سفر کنید و در گام بعدی باید مقصد سفر خود و طول آن را بررسی کنید.

سفر شخصی و تک نفره

در سفر های فردی لوازم و چک لیست مورد نظر شما بیشتر موارد ضروری هستند که در تمام سفرهای دیگر نیز باید همراه شما باشند. در این سفر نوع وسیله ی مسافرت اهمیتی ندارد و صرفا علت سفر کردن باید بررسی شود. شما می توانید این لوازم ضروری را برحسب جنسیت انتخاب کنید، عموما آقایان به نسبت خانم ها سبکتر سفر می کنند. به هر حال یکسری از لوازم در لیست برای خانم ها و آقایان مشترک و یکسری از موارد ضروری، غیرمشترک و شخصی هستند. بخاطر داشته باشید تمامی لوازم بهتر است سفری و کامپکت باشند.

چک لیست لوازم ضروری سفر

– کپی مدارک شخصی از جمله گواهینامه، کارت ملی، شناسنامه و …

– دفترچه بیمه

– عکس گرفتن از مدارک در گوشی همراه خود

– تهیه کیف دستی ایمن برای مدارک و بلیط

– شناسنامه

– کارت شناسایی

– پاسپورت و گذرنامه (در صورت خروج از کشور)

– کارت اعتباری و کارت های بانکی

– پول نقد

– دفترچه یادداشت و خودکار

– مسواک و خمیردندان

– نخ دندان و گوش پاک کن

– اسپری خوشبو کننده و اسپری ضد عرق

– عطر کتابی

– لیف و صابون شخصی

– ژل ضدعفونی کننده

– پد الکلی و چسب زخم

– حوله مسافرتی

– شامپو سفری

– شانه

– دستمال کاغذی و یک دستمال پارچه ای

– ناخنگیر و سوهان و یا ست مانیکور

– داروهای مورد نیاز به همراه نسخه شخصی

– ژیلت اصلاح

– آینه جیبی

– کرم های مورد نظر (ضدآفتاب و نرم کننده دو کرم مهم هستند)

– نواربهداشتی

– کش و گیره مو

– لباس های مورد نیاز تنپوش به همراه یک دست اضافه

– لباس رسمی

– لباس راحتی

– یک جفت کفش اضافه

– موبایل و شارژر موبایل

– دوربین و شارژر دوربین

–  لب تاب (اگر لب تاب حمل میکنید به یاد داشته باشید در صورت ضرورت آن را با خود ببرید چرا که خیلی از مواقع شما خسته خواهید بود و فقط یک نفر هستید.)

– هندزفری

– نقشه همراه (شما می توانید اطلاعات بیشتری در مورد نکات مهم قبل از سفر داشته باشید.)

– کیسه فریزری و پلاستیک تمیز

– نخ و سوزن و سنجاق قفلی

– عینک آفتابی

– اتو مسافرتی (اگر در هتل اسکان دارید می توانید این گزینه را از امکانات هتل بهره ببرید.)

– قیچی مسافرتی کوچک

– خوراکی های خشک به میزان لازم

و هر آنچه که خودتان به آن نیاز دارید. لیست بالا به شما کمک می کند تا برخی از وسایل مورد نیاز یک سفر یکنفره را به همراه داشته باشید. کمتر یا بیشتر از این لیست می تواند شما را دچار بحران کند. اگر چمدان خیلی سنگینی با خود همراه کنید از لذت سفر بی بهره می شوید. هر چند که سفر شما کاری باشد باز هم سعی کنید در کنار کار کمی تفریح کنید. به خاطر داشته باشید با کمتر از موارد گفته شده در بالا می توانید سفر کنید اما گاهی این موارد شما را یاری می کنند تا سفر راحت تری داشته باشید.

لطفا برای لذت بیشتر ما و دوستانتان، در مورد این جاذبه نظر دهید...!

لطفا همه فیلدها را با دقت پر کنید