آیا استفاده از دستگاه لیزر موهای زائد سرطان زا است؟

1648 2023/07/15
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 0 امتیاز : 0]

آیا دستگاه لیزر الکساندرایت یا سایر دستگاه های لیزر می توانند خطر سرطان را در آینده برای ما به همراه داشته باشند؟ عوارض استفاده از این دستگاه ها چیست و آیا نوع دستگاه می تواند در میزان عوارض موثر باشد؟ برای مثال ممکن است عوارض دستگاه لیزر الکساندرایت با سایر دستگاه های لیزر متفاوت باشد؟ در این صفحه به تمامی این سوالات پاسخ خواهیم داد، اما قبل از آن بهتر است کمی در مورد این دستگاه ها بدانید.

نحوه عملکرد لیزر موهای زائد چگونه است؟

اگر بخواهیم به طور ساده نحوه عملکرد لیزر موهای زائد را شرح دهیم، می توان گفت لیزر ساطع شده از این دستگاه ها هر چیزی که رنگ تیره داشته باشد را با حرارت می سوزاند. این حرارت سبب سوختن موهای داخل فولیکول و درنتیجه آسیب دیدن خود فولیکول مو می شود و به همین دلیل دیگر در آن ناحیه مو رشد نخواهد کرد.

چرا لیزر موهای زائد باید در چند جلسه انجام شود؟

طبق مواردی که در بخش بالا ارائه شد، شاید این سوال برایتان پیش بیاید که اگر لیزر، موجب از بین رفتن فولیکول و درنتیجه رشد نکردن موها می شود، چرا باید چندین جلسه لیزر انجام دهیم؟

دلیل آن این است که موهای بدن به صورت دوره‌ای در چرخه رشد و استراحت قرار می گیرند. حال اگر برخی از موها در حالت استراحت باشند، لیزر نمی تواند آن طور که باید بر فولیکول آن ها اثر بگذارد و به همین دلیل لیزر موهای زائد باید در چندین جلسه انجام شود.

به عبارت دیگر ممکن است در جلسات لیزر، برخی از فولیکول ها در حال استراحت باشند و لیزر آن ها را از بین نبرد که نیاز است در مدتی بعد مجددا لیزر انجام شود تا فولیکول های در حال استراحت به حالت رشد درآمده باشند.

عوارض لیزر موهای زائد

به طور کلی تا بحال هیچگونه عوارض خطرناک یا بلند مدتی بعد از انجام لیزر موهای زائد گزارش نشده است. اما گاهی اوقات ممکن است به دلیل مواردی مانند کیفیت پایین دستگاه، عوارض جانبی جزئی پیش بیاید. برای مثال یکی از کم عوارض ترین دستگاه ها، دستگاه لیزر الکساندرایت کندلا است که می توانید اطلاعات مربوط به این دستگاه را در سایت الولیزر با آدرس alolaser.com مشاهده کنید. در ادامه برخی از مهمترین عوارض جانبی دستگاه های لیزر را بررسی خواهیم کرد.

قرمزی و تحریک شدن پوست

قرمز شدن پوست بعد از لیزر، واکنش طبیعی بدن انسان می باشد که در اثر از بین رفتن فولیکول ها است. بنابراین، عوارضی مثل سوزش، خارش و در برخی مواقع حتی تورم، از عوارض جانبی لیز موهای زائد محسوب می شوند که کاملا طبیعی هستند.

پوسته پوسته شدن پوست

از دیگر عوارض لیزر موهای زائد که تنها در برخی از افراد مشاهده شده است، پوسته پوسته شدن پوست در قسمت های لیزر شده می باشد. یکی از روش های پیشگیری از این عارضه بررسی پوست توسط اپراتور لیزر می باشد که باید میزان تابش را متناسب با پوست فرد تنظیم نماید.

ایجاد زخم (غیر طبیعی)

یکی از عوارض غیر طبیعی لیزر، ایجاد شدن زخم در نواحی تحت لیزر می باشد که دلیل آن عدم مهارت کافی اپراتور یا کیفیت پایین دستگاه لیزر است.

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد

نمی توان گفت یک دستگاه لیزر، مطلقا از سایر دستگاه ها بهتر است؛ زیرا دستگاه لیزر باید متناسب با رنگ پوست فرد و موارد دیگر مورد استفاده قرار گیرد. اما در این بین می توان گفت دستگاه لیزر الکساندرایت با طول موج 755 نانومتر برای تمامی پوست ها مناسب است. به طور کلی بهترین دستگاه لیزر موهای زائد باید توسط متخصص بر اساس نوع پوست فرد انتخاب شود.

یکی از محبوب ترین و معروف ترین دستگاه ها، دستگاه لیزر الکساندرایت کندلاGentle promax است. آنچه باعث شده برند کندلا Gentle promax (جنتل پرومکس) به یکی از بهترین‌های دنیا در زمینه زیبایی تبدیل شود مزایای قابل توجه آن است. از جمله اصلی ‌ترین مزایای آن عبارتند از:

  • رضایت بیمار از سرعت عمل دستگاه و ایمنی بالای آن
  • رسیدن به نتایج دائمی در کمترین مدت (حذف ۸۰٪ موها بعد از جلسه سوم درمان)
  • استفاده آسان از آن به دلیل طراحی مهندسی شده و بی ‌عیب
  • قدرت بالا برای از بین بردن انواع لک های پوستی
  • امکان استفاده از سایر روش های درمانی مکمل برای نتیجه گیری بهتر
  • کاربرد گسترده دستگاه برای از بین بردن لکه‌های رنگی، قرمزی و عروق صورت، رگ های عنکبوتی، چین و چروک و… .

مراقبت های قبل از لیزر

پیشنهاد می شود اگر قصد استفاده از دستگاه لیزر را دارید، جهت کاهش عوارض و افزایش ماندگاری اثر آن، حتما نکاتی که در ادامه بیان می شوند را رعایت کنید.

  • از یک ماه قبل، داروهای لایه بردار را در نواحی که قرار است لیزر شوند استفاده نکنید.
  • از یک ماه قبل از لیزر، از کندن موها به روش هایی مانند استفاده از موچین، وکس، بند و… خودداری کنید.
  • وجود ساقه های مو هنگام لیزر موجب سوختگی می شود، بنابراین قبل از لیزر حتما با استفاده از تیغ ژیلت موهای سطوحی که قرار است لیزر شوند را کاملا بتراشید.
  • از یک ماه قبل از لیزر، نباید عمل برنزه کردن توسط سولاریوم یا آفتاب انجام شود.
  • اگر در نواحی که قرار است لیزر شود، بوتاکس یا ژل تزریق کرده اید، حتما این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید.
  • اطمینان حاصل کنید که کلینیک لیزر انتخابی شما از دستگاه های با کیفیت و استاندارد مانند دستگاه لیزر الکساندرایت استفاده می کند.
  • بهتر است قبل از لیزر، از داروهای رقیق کننده خون استفاده شود. (با مشورت پزشک)
  • از مصرف دارو های ضد التهاب بپرهیزید.
  • هنگام لیزر نباید سطح پوست دارای موادی مانند بادی اسپلش، مام، لوسیون و… باشد، درصورتی که از این مواد استفاده کرده اید، حتما با استفاده از آب و شامپو مواد را پاک کنید.
  • اگر در دوران شیردهی هستید، حتما این موضوع را با پزشک خود مطرح کنید.

در این صفحه برخی از مهمترین نکات مربوط به دستگاه های لیزر و همچنین عوارض آن ها را بیان کردیم و گفتیم که دستگاه لیزر الکساندرایت را می توان به عنوان یکی از بهترین دستگاه های لیزر درنظر گرفت. اگر به اطلاعات بیشتری نیاز دارید می توانید به وب سایت alolaser.com مراجعه کنید.

همچنین اگر قصد راه اندازی یک کلینیک لیزر را دارید می توانید در سایت الولیزر در مورد تمامی دستگاه ها از جمله دستگاه لیزر الکساندرایت کندلا اطلاعات کسب کرده و جهت خرید آن ها اقدام کنید.

لطفا برای لذت بیشتر ما و دوستانتان، در مورد این جاذبه نظر دهید...!

لطفا همه فیلدها را با دقت پر کنید