نکات ارزشمند قبل از خرید اینورتر صنعتی

498 2024/02/21
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 0 امتیاز : 0]

اینورتر از مهمترین تجهیزات برق صنعتی محسوب می‌شود که با نام‌های درایو موتور، میکرودرایو، کنترل دور موتور، دریافت سرعت قابل تنظیم و درایو ( AC) شناخته می‌شود. کار اینورتر صنعتی تبدیل جریان برق مستقیم به جریان متناوب است به عبارت دیگر از طریق اینورتر جریان برق DC  به جریان برق AC  تبدیل می‌شود. ما در ادامه سعی داریم که مهم ترین نکات خرید اینورتر صنعتی را برای شما شرح دهیم.

با توجه به اینکه اینورتر برای مصرف خانگی مثل پمپ آب خانگی یا دستگاه‌ها و ماشین‌های صنعتی نیاز است سبب می‌شود مشخصات اینورتر مورد نظر کاملا تغییر کند. در بیشتر وسایلی که دارای حرکت هستند مانند: کولر گازی، ماشین لباسشویی، آسانسورهای صنعتی و…. اینورتر کارایی دارد. در ادامه قصد داریم درمورد راهنمای فروش اینورتر صنعتی و انتخاب آن نکات مهم و کاربردی را در اختیارتان قرار دهیم.

اینورتر صنعتی یا درایو چیست؟

به مولد یا پشتیبان برق که جریان مستقیم یا AC را به برق متناوب و مصرفی DC  تبدیل می‌کند، اینورتر صنعتی یا درایو می‌گویند. با استفاده از اینورتر می‌توان بدون منبع تغذیه برق موتور و تجهیزات را تامین کرد؛ از همین رو دیگر نگرانی بابت قطع جریان برق نخواهید داشت. تناسب بین موتور و اینورتر از نوسانات ولتاژ و جریان جلوگیری کرده و سبب افزایش طول عمر دستگاه می‌شود. البته به یاد داشته باشید، نکات خرید اینورتر را به درستی رعایت کنید تا از دیگر مزایای اینورتر بهره‌مند شوید.

راهنمای خرید اینورتر صنعتی مناسب

فهمیدن نکات خرید اینورتر با قیمت ویژه به شمار کمک می‌کند تا تصمیم درستی برای انتخاب بگیرید و از هدر رفتن سرمایه نیز جلوگیری کنید. اینورترها دارای مشخصات مختلفی هستند؛ به همین خاطر باید درباره نیاز و درایو مد نظرتان اطلاعات کامل و دقیقی داشته باشید تا بتوانید، خرید اینورتر را به درستی انجام دهید. راهنمای خرید اینورتر صنعتی مناسب به شرح زیر است:

محاسبه وات مصرفی اینورتر

در نخستین گام باید نیازهای سیستم شامل: ولتاژ، جریان ورودی و خروجی، نوع کاربری و سایر ویژگی‌ها مانند: قابلیت کنترل سرعت، حفاظت در برابر افت ولتاژ و جریان را محاسبه کنید؛ همچنین در نظر داشته باشید که هنگام قطعی برق، اینورتر قرار است برق مورد نیاز وسایل شما را تامین کند.

ابعاد موتور و محل نصب

اگر قصد خرید اینورتر صنعتی را دارید، باید با توجه به ابعاد موتور و محل نصب انتخاب و خریداری کنید. امروزه بیشتر اینورترها در ابعاد متناسبی تولید می‌شوند ولی چنانچه با موتور تناسب نداشته باشند یا ظرفیت خیلی بیشتری داشته باشند، به موتور آسیب وارد می‌شود؛ همچنین اگر ابعاد اینورتر خیلی کوچک باشد، می‌تواند عملکرد اینورتر را با مشکل روبرو کرده و موجب اضافه بار شود. پس لازم است قبل از خرید اینورتر، ابعاد و محل نصب را مشخص کنید.

اینورتر با گشتاور ثابت و متغیر

در خرید درایو صنعتی نوع بارهای وارده به موتور به دو دسته متغیر و ثابت تقسیم می‌شود. برای مثال: آسانسور با سرعت ثابتی کارش را انجام می‌دهد و نیاز به گشتاور ثابت دارد اما تجهیزاتی مثل فن و پمپ نیاز به گشتاور متغیر دارند تا تغییر سرعت را کنترل کند.

ظرفیت باتری

در خرید اینورتر صنعتی باید ظرفیت باتری با ظرفیت اینورتر سازگاری داشته باشد. ظرفیت باتری همان برق مصرفی است که باتری ذخیره می‌کند و ظرفیت اینورتر میزان برق مصرفی را نشان می‌دهد. ظرفیت باتری یکی از اصلی‌ترین عوامل تاثیرگذار در فروش اینورتر صنعتی است.  

قابلیت ذخیره انرژی

امروزه مدل‌های مختلفی از درایوهای صنعتی در بازار موجوداند که دارای دو حالت sleep  و wake-up  هستند. وجود این دو حالت سبب صرفه جویی در مصرف برق می‌شود. بنابراین زمانی که نیاز به کارکرد درایو نیست، دستگاه‌ از حالت کار خارج شده و به حالت نیمه خواب وارد می‌شود.

بررسی سیم کشی

اگر می‌خواهید اینورتر را برای یک مکان صنعتی یا مسکونی خریداری کنید، لازم است قبل از خرید، سیم کشی ساختمان را به طور دقیق بررسی کنید تا اینورتر مناسب برای ساختمان خریداری کنید.

تک فاز یا سه فاز

در بازار فروش اینورترهای تک فاز و سه فاز رونق بیشتری دارد؛ زیرا اینورتر تک فاز به برق شهری متصل شده و با برق ۲۰۰ تا ۲۲۰ ولت سازگاری دارد. اینورتر سه فاز نیز برای انتقال برق با قدرت بالا کاربرد دارد و با برق ۳۸۰ تا ۴۸۰ سازگار است.

قیمت اینورتر صنعتی

در قیمت اینورتر صنعتی عوامل مختلفی تأثیرگذار هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به مواردی نظیر: توان درایو، جریان ورودی، برند سازنده، مدل و سری اینورتر، نوع کاربری درایو و….اشاره کرد. در خرید اینورترهای سنگین کار و سبک کار نیز عوامل ذکر شده در قیمت تاثیر دارند.

پارتاک صنعت مرکز فروش اینورتر صنعتی

در مطالب فوق درباره انتخاب و خرید اینورتر صنعتی صحبت کردیم و گفتیم که درایو صنعتی جریان برق مستقیم را به جریان برق متناوب تبدیل می‌کند. در فروشگاه‌ آنلاین پارتاک صنعت انواع اینورتر صنعتی همچون: اینورتر تک فاز، اینورتر سه فاز، اینورتر سنگین کار و سبک کار تولید می‌شود؛ همچنین از طریق پارتاک صنعت می‌توانید اقدام به خرید اینورتر چینی کنید. در این فروشگاه‌ اینترنتی کلیه محصولات صنعتی با ارائه مشخصات، ویژگی‌ها و قیمت روز به مشتریان ارائه می‌شود.

لطفا برای لذت بیشتر ما و دوستانتان، در مورد این جاذبه نظر دهید...!

لطفا همه فیلدها را با دقت پر کنید